Странице

субота, 02. април 2016.

Šta je dobar punjač akumulatora! OVAJ!!!

Uvek isto pitanje, šta je dobar punjač, da dobro puni akumulator, da ga DOBRO i kvalitetno napuni... Pitanje za milion dolara... Problem je što punjače akumulatora prave ljudi koje ne razumeju problematiku elektrohemijskih sistema (hemizama) u olovnim akumulatorima. I tu prestaje svaka druga priča. TAČKA. NEMA VIŠE. Svi " viđeniji" proizvođači poznatih (da ne navodim) punjača imaju završni napon ( na normalnoj temperaturi 20-25C ) na nekih 14,4 V...
Mogu da se kladim  DA JE TO POTPUNO NEDOVOLJAN  napon da bi se KVALITETNO I DOVOLJNO NAPUNIO AKUMULATOR.
Ima tu i pozadina priče oko tih 14,4 V...
Na tom naponu, ili tu negde, počinje elektroliza vode...
Vode isparava iz akumulatora (raspad na vodonik H2 i kiseonik O2)...
Mora da se dolije ono što izađe...
Iz akumulatora.
Tačno. Ali, u milonima slučajeva  je dokazano da klasični akumulatori, sa tečnim elektrolitom, traju duplo duže nego ... AGM na primer.
Dakle, da se skrati priča (ovo mi je omiljena rečenica, ne volim velika " filosofiranja"), OVO je punjač koji bih odmah kupio.
UVEK, ALI UVEK, preporučujem  narodu da kupi klaisičan akumultor sa čepovima
TAČKA.
Zašto?
Prosto, veoma prosto objašnjenje:
IMA RUČNO PODEŠAVANJE DO 16,3V (ko zna ćirilicu razumeće bez većih problema).
Prosto, jednostavno, koncizno.
Šta još da kažem..
Bio sam na sajmu automobila.
Izveštaj za koji dan.
Ima VEOMA zanimljivih stvari oko akumulatora.
Pojavili su se NOVI igrači na našem tržištu.
Mala bara ali se mnogi biju za zaradu.
Naravno...
Štand "Topla"  akumulatora je uvek bio najbolji.
Još jednom, punjače prave elektroinženjeri koji NE POZNAJU problematiku elektrohemijskih procesa u akumulatorima.
Ja NISAM inženjer elektrohemije  Ali sam naučio da se akumulatori, oni klasični, sa tečnim elektrolitom, sa čepovima ili bez njih (famozni Boš i Varta) pune na nekih 15-15,5V. To kaže ISKUSTVO.
Spreman sam da izadjem na crtu inženjeru elektrohemije da mi dokaže kako se može olovni nakumulator napuniti DOVOLJNO na 14,4V.
Naučno je dokazano da olovni akumulatori (za SUS vozila) vole blaga prepunjavanja.
Da..
Onaj punjač, sa početka priče...
NISAM TESTIRAO.
Ali mi izgelda mnogo moćan.
Šta god mislio o Rusima, auto MORA da upali da minus 30-40 stepeni.
Mislim da je tu sve rečeno.
Evo ga ovde:
http://www.akom.ru/news/zaryadnoe_dlya_akb/#