Странице

недеља, 26. јануар 2014.

Da li skidati kleme sa akumulatora...? I kada? Pitanje je sad!!!

Ima neverovatno puno tema, problema i svakojakih pojava kod akumulatora o kojima bih mogao da pišem. Ni sam ne mogu da se setim sa čim sam se sve susretao u praksi. I sa čim ću još. Skoro svaki kvar akumulatora je priča za sebe. Iz svega toga nastaje neprocenjivo iskustvo. Kao i u životu. Svaka nova životna situacija donosi neki novi životni nauk.
Po običaju, razni ljudi pitaju svemogući Gugl svašta nešto oko akumulatora pa ih on uputi na moj blog. Lepo. Još lepše ako nađu rešenje za svoj problem.
Tako je i bilo ovih dana. Neko je postavio pitanje na Guglu "da li se skida klema sa akumulatora"...(pretpostavljam zimi). Odlično pitanje! I primereno za ove vremenske uslove. Neki ljudi ne voze svoja kola kad je loše vreme, sneg, led, velika hladnoća. Doduše, ja ne vozim ni kad je lepo...
A onda se sve "potrefilo".
Baš takav konkretan problem sam imao pre 2-3 dana.
Naime, pozvao me je čovek kome sam pre nekih dva meseca osvežio akumulatora. Zamolio me je da odemo kod njegovog rođaka koji je imao problema sa paljenjem njegovih kola. U pitanju je neki mali benzinac, što bi se reklo, može da upali motor na dve baterije od 9 volti.
Pre nego što sam krenuo u proveru parametara dobio sam VEOMA bitnu informaciju da je vozilo bilo na popravci kod limara nekih mesec dana jer je vlasnik imao saobraćajnu nezgodu (ne njegovom krivicom). Kola su sređena ali nisu mogla da se startuju.
Malo unazad.
Kad sam dobio poziv, pitali su me da li mogu da dođu kolima kod mene da bih video zašto ne mogu da ih upale? Međutim, posle nekog vremena ponovo sam imao poziv i pitanje da li bih mogao da izađem ne teren JER NE MOGU DA IH STARTUJU NI PREKO KABLOVA.
Dakle, vozilo je bilo kod majstora oko mesec dana.
Kad sam otvorio haubu manje- više mi je bilo jasno šta se tu desilo.
Dobro, ja to sa moje tačke gledišta. Zato oni koji čitaju sve ovo znaće u kom grmu leži zec.
Naime, kleme su bile na akumulatoru, nisu bile skinute. Merenjem sam utvrdio da je napon na akumulatoru 0,5 volti !!!??? Pola volta!!!
Ni sam ne znam koliko tona olova je prošlo kroz moje ruke, stotina akmuklatora. Ovo je bio UBEDLJIVO najmanji napon koji sam ikad izmerio na nekom akumulatoru.
Po SVIM PRAVILIMA taj akumulator je mogao bez ikakvih razmišljanja da bude bačen u reciklažu.
Ja nisam tako mislio.
Šte se desilo? Klasika. Tako nešto se STALNO dešava vozilima koja stoje na auto placevima. Elektronika izmuze akumulatore do iznemoglosti. Ja to imam običaj da kažem kad vidim takav akumulator "da nema snage da umre".
Majstor koji je popravljao limariju nije skinuo klemu, bilo koju. Doduše, nije njegov posao. A sigurno i ne zna za taj "jadac". Ne krivim ga.
Ne krivim ni vlasnika vozila. Od njega sam dobio odgovor, kad sam mu predočio šta mu se sve desilo sa akumulatorom, da "i ne znam da u mom vozilu ima kompjuter".
Onda je saznao. Doduše, na teži način.
Matematika, elektronika (ja to kažem "primenjena matematika") su egzaktne nauke.
Stoga, evo malog računa da se jasno, koncizno i precizno vidi kako elektronika u vozilu "jede" akumulator.
Napisah (dobri stari aorist!!!) da su neke granice za potrošnju kad vozilo ne radi od 30 do 50 miliampera. Taj podatak može svuda da se nađe. Sve iznad 50mA je nešto što ne valja sa elektrikom u vozilu.
Uzeću najgori scenario (tako se radi ) da je potrošnja 50 mA.
To mu dođe na dnevnom nivou :
24 h x 50 mA= 1,2Ah
A na mesečnom 30 x 1,2Ah= 36Ah
Ovo je ekstreman primer ako se kola ne voze mesec dana.
Međutim, postoje ljudi koji ne voze često. Recimo po desetak dana. Ni oni nisu baš pošteđeni ove "boljke".
Ako se u obzir uzme i to da je zima i da snaga akumulatora drastično pada sa temperaturom, (ugrubo, sa svakim stepenom temeperature za 1 procenat, počev od 25 stepeni), stvari postaju jasne.
Da se vratim na ono početno pitanje  "da li se skida klema sa akumulatora"?
Ima nekoliko faktora koji utiču na to. Ja bih tako rekao.
Prvo, učestanost vožnje. Iluzorno je skidati kleme ako se vozilo koristi svaki dan, svaki drugi, treći, peti...  To je čista ludost.
Ali, ako se kola pale jednom u desetak dana, trebalo bi razmisliti o tome. Naročito zimi. A ako se tako nešto uradi, zašto ne uneti akumulator u kuću (ne na toplo!!!)?
Dalje, na pražnjenje akumulatora su osetljiviji dizelaši (mislim na vozila, ne na one što stavljaju gornji deo trenerke u pantalone :))). Njima je potrebna daleko veća struja za startovanje motora+zahtevaju grejanje. Međutim, dizelaši imaju i akumulatore većeg kapaciteta tako da bi oni mogli da podnesu neko malo veće pražnejnje.
Benzinci se lakše pale ali imaju i akumulatore manjeg kapaciteta.
I tako u krug.
Ovaj slučaj je bio ekstreman. Pretpostavljam da su kola mogla da se startuju da je bar malo bilo snage u akumulatoru. Ponavljam, u pitanju je bio benzinac sa malim motorom. Takvi pale "na pogled".
Ja sam naveo konkretan primer iz svoje prakse. A neka svako odluči prema svom nahođenju šta mu je činiti. Dao sam i račun pa se lako može izračunati koliko se isprazni akumulator usled nekorištenja automobila.
Važna napomena!!
Uvek ta gradska vožnja...
Ona je smrt za vozilo. U svakom pogledu. NAROČITO ZIMI. Nije samo zbog akumulatora. U karteru se kondenzuje voda zbog nedovoljno zagrejanog motora. Loše gorivo, puno sumpora, pomeša se voda i sumpor dioksid i eto sumporne (akumulatorske) kiseline!!! Odlična podloga za koroziju cilindara, klipova, radilice, ležajeva... Odoh ja u domen mog druga Steve!!!
Stevo, javi se!!!
Manje će se potrošiti akumulator u vozilu koje se ne vozi desetak dana ali posle toga se pređe njim stotinak kilometara na OTVORENOM putu, nego na vozilu koje se vozi svaki treći dan ali u GRADSKOJ vožnji po 4-5 km. Istina je takva.
Ima još.
Akumulator koji je bio uništen je kapaciteta 44Ah/330 A (Varta, EFB tip bez čepova, ako je to bitno). I više nego dovoljno za takvo vozilo. Iz tog akumulatora je izvučeno mnogo više od 44Ah. I to može ako se ode ispod granice od 10,5V. Ali posle toga sve je lutrija za popravku.
Još nešto.
Zašto nisu mogli da startuju preko kablova?
Obzirom da je akumulatora bio u takvom stanju to nije čudo. Elektronika u vozilu stalno "posmatra" napon akumulatora. Ako on padne ispod neke donje granice(to se ubaci u procesor prilikom proizvodnje) onemogućeno je starovanje vozila. Iako je pokušano paljenje pomoću kablova to nije moglo jer je prazan akumulator naglo povukao veliku struju + pad napona u kablovima. Posle sam video da su neki trećerezredni kablovi u pitanju, možda bi se mogao upaliti na njih neki skuter od 150 kubika.
Da.
Popravio sam akumulator. Nisam se nadao tako dobrom rezultatu. Doduše, operacija je trajala nekih 48 sati. Toliko je potrebno sati da bi se tako nešto uradilo. Staro parvilo glasi kod takvih uništenih akumulator : samo malom strujom!!!! Nikako drugačije i ne sme zbog velikog untrašnjeg otpora.
Obzirom da je stajao u ispražnjenom stanju skoro mesec dana... A zna se da posle 2-3 dana stajnja u takvom stanju se javljaju kristali olovo sulfata trećeg reda (prelaze iz amorfnog u kristalno stanje)... Sve se dobro završilo. Da se ne lažemo, taj akumulator je trajno i NEPOVRATNO oštećen. Njega NIKO ne može da vrati u stanje pre ovog. Olovo sulfat je toliko duboko ušao u ploče da ga je nemoguće vratiti u elektrolit. Problem ne leži ne pločama nego UNUTRA!!! Međutim, samo moje iskustvo ga je koliko-toliko spaslo. Vlasnik će biti miran bar ovu sezonu a za posle neka spemi novac. Ovo je bilo dobro iskustvo da više tako nešto ne dozvoli.
Ko je razumeo-shvatiće.



10 коментара:

AKUMULATORI је рекао...

Pozdrav, Pedja.
Svojim musterijama koje mi kazu da se auto "retko" koristi ili "samo do pijace" obavezno govorim i savetujem da skidaju kleme sa akumulatora, naravno ako se radi o novijim vozilima. Postoji i sklopka koja se koristi na kamperima i koju je veoma lako ugraditi a koja dozvoljava d se na muci sa odsrafljivanjem klema vec se jednim pokretom prekine kolo. Naravno, i to nije dovoljno. Slazem se da takve akumulatore bi, u principu, trebalo dopuniti i to po PS-u pre "nove" upotrebe.
Jos nesto, do sada sam naisao na 12 vozila PUNTO koja imaju veliki problem sa parazitima. Uspeo sam d ustanovim da se radi o tabli i problemu unutar nje. Gubici su do 0.70!

Слободан је рекао...

Pozdrav

Zanimljiv blog, sa dosta podataka i interesantnih stvari.

Radi se o 0.70А? 700mA?

Анониман је рекао...

G-dine Jovanoviću, ove jednog, čini mi se zanimljivog pitanja u vezi sa tzv. zatvorenim akumulatorima. Kažem namerno tzv. jer koliko ja znam oni na sebi imaju specijalni jednosmerni ventil (što potvrđuje da nisu 100% hermetički zatvoreni), koji kad se pritisak u kućištu akumulatora podigne do određenog nivoa, otvaraju kućište i dozvoljavaju da deo gasova izađe napolje, dok se pritisak ne smanji, odnosno dok se ponovo ventil ne zatvori. Ispravite me ako nisam u pravu. Moje pitanje se upravo odnosi na taj ventil: koja je njegova stvarna uloga i da li se preko njega može doći do „elektrolita“ u akumulatorima bez čepova. Da li je i koliko, upravo taj ventil, zaslužan što na klemama nema naslaga sulfata? Ako imate neku sliku tog ventila, svima bi priča bila mnogo jednostavnija.
Petar iz Obrenovca

Unknown је рекао...

Kao prvo, veliki pozdrav doktoru za akumulatore, pre par dana sam naleteo na blog i procitao ga ceo. Malo je reci da sam odusevljen i imam samo reci hvale i postovanja za Misu i njegovu volju da svoje znanje podeli sa onima koji zele nesto da nauce, sto je danas retkost.
Kao elektrotehnicar i student elektronike (a i hobi mehanicar) mnoge stvari sam vec znao, ali sam sam zahvaljujuci doktoru Misi i ovom blogu, dosta toga i novog naucio.

Imam dosta iskustava sa akumulatorima, a i serviserima, pa cu izneti jedan zanimljiv problem koji sam imao pre par godina.
Posle fabrickog Trepca 34Ah 175CCA akumulatora (Zastava 101 Skala 55, 1991 god, prvi vlasnik, predjenih 40.000 km) oduvek sam koristio Black Horse akumulatore i bio prilicno zadovoljan njima, s obrizom da auto nije puno vozen sto se da videti iz kilometraze, iznenadjujuce dugo su sluzili, originalni Trepca '91-96, Black Horse 55Ah 255CCA 96-2003, Black Horse 45Ah 400CCA 2003-2008. Kada je ovaj poslednji sredinom jula 2008. godine ispustio dusu (najverovatnije kratak spoj celije) poucen iskustvima sa raznih internet foruma, a i zbog jace muzike u autu, resih da uzmem nesto "kvalitetnije" i odlucih se za Exide X-tra+ 50Ah 510CCA, koji je u to vreme placen 50% vise u odnosu na ostale marke slicnog kapaciteta. Ono sto me je na pocetku zacudilo je kontrolno oko koje nije bilo zeleno, vec crno, ali je napon bio dobar i auto je palio bez problema, tako da tome nisam pridavao veliki znacaj. Odmah nakon montaze akumulatora auto je vozen 50-tak km autoputem pod vecim brojem obrtaja bez potrosaca (tada nije bila obavezna upotreba svetala tokom dana) da bi se akumulator dopunio, sto praktikujem sa svakim novim akumulatorom, ali je kontrolno oko i dalje bilo crno, ali je napon bio 12.7V, a pri paljenju nije padao ispod 11V.
U narednom periodu (avgust 2008) auto je vozen 800km autoputem na vecem broju obrtaja (relacija Nis-Sombor i nazad) sto iskljucuje mogucnost da nije bio dobro dopunjen nakon sestomesecnog stajanja u prodavnici (sto sam tek kasnije saznao, jer Exide ima sifrovan datum proizvodnje). Iako je kontrolno oko bilo i dalje crno, akumulator je savrseno radio jos nekih mesec dana kada je usledilo neprijatno iznenadjenje, iako je par dana pre toga bio vozen auto, tog dana je akumulator bio mrtav, znaci nije imao snage ni da zavergla, a napon na njemu je bio oko 7V. Dopunio sam akumulator da mogu da upalim auto da bih otisao kod servisa i pritom ispitao kompletnu instalaciju da se ne brukam u servisu ako je problem bio u autu, ali sve je bilo savrseno. Napon bez potrosaca na leru 14.48V, sa potrosacima 14.25V (svetla, ventilator, muzika, grejac zadnjeg stakla) i konstantan je, ne menja se sa brojem obrtaja. (http://www.zaslike.com/files/1zfwm9vaenoj1zkworzn.jpg) Potrosnja u stanju mirovanja 0.002A iliti 2mA (memorija audio uredjaja), a to ne moze isprazniti akumulator ni da stoji godinu dana.

Unknown је рекао...

Nastavak prethonog posta, posto nije moglo da stane sve.

Odem u servis, prikljuci serviser instrument, kaze ovaj akumulator je prazan, reko hvala ti brate, ne bi znao da mi ti nisi rekao...
Ja ga pitam sta sad, kaze nista prikljucicemo ga da se puni, pa rekoh i ja znam da ga napunim, nisam dao 80e da u sred leta punim 2 meseca star akumulator. Kaze on aj da ispitamo auto, da ne vuce nesto struju, rekoh ispituj slobodno, ispita on sve, kaze pa ovo je savrseno, nije problem u autu. Kazem ja prijatelju, ja sam elektronicar, zar mislis da bi dozvolio da mi nesto u autu ne valja i da bi reklamirao akumulator da se brukam, kaze on pa u pravu si, stavicemo ga na punjac do sutra pa cemo videti sta kaze. Odem sutradan, kaze napunjen je, odlican, cak i bolji od fabrickih vredosti, umesto 510CCA na testu izbacio 535CCA i pritom napon je bio 10.7V. Nazalost, posto je zatvoren, nema merenja gustine elektrolita. Preuzmem akumulator, montiram ga, radi sve normalno, cak je i kontrolno oko po prvi put zeleno, ja srecan, ali ne zadugo, vec posle par dana je kontrolno oko postalo crno, a posle manje od mesec dana isti scenario, akumulator odjednom mrtav, nema najave da slabije vergla, nista od toga, redi kao zmaj i jednog dana samo klik, nema snage ni da zavergla. Ponovo odnesem akumulator (imam drugi auto pa prebacim akumulator ili odem njim) stavi ga on na instrumente, pokaze 6.5V, kaze ispraznjen, pitam ja sta sad, opet ces da ga punis, kaze pa moramo da ga napunimo, ja vec iznerviran, rekoh covece, ja nisam kupio nov akumulator da ti ga donosim svaki mesec na punjenje, to mogu i sam, jel akumulator neispravan, jeste, daj mi drugi, pa ti posle puni taj, radi mu sta hoces, ne interesuje me. Kaze on, kad ga napunim instrumenti daju zadovoljavajuce rezultate, nemam na osnovu cega da ga zamenim. Napuni ga on i vrati mi, a ja okrenem list, pa kontaktiram uvoznika, on pocne da tvrdi da akumulator NE MOZE sam od sebe da se isprazni, da ga ja namerno praznim i da nema na osnovu cega da prihvati reklamaciju.
NE MOZE ???
Pa cemu onda sluzi garancija, za ukras ?
Posle odredjenog vremena poceo je da ignorise moje mailove i pozive, a akumulator se identicno ponasao, radi manje od mesec dana pa kaput, i serviser ga svaki put punio, i svaki put je izbacivao vecu vrednost struje hladnog starta, da bi zadnji put od fabricki deklarisanih 510CCA izbacio 595CCA. Kontrolno oko nakon onih 5 dana posle prvog dopunjavanja nikad vise nije bilo zeleno, a na moju primedbu u servisu, odgovor je bio "mozda je prljav elektrolit" i da to nije pouzdano. Poslednji put sam umesto u auto, pun akumulator ostavio u sobu, a u auto ubacio drugi, Black Horse 55Ah 480CCA i koristio ga najnormalnije, bez smetnji i praznjenja. Exide sam svakodnevno kontrolisao i napon je svakog dana bio manji, a posle 20 dana je drasticnije poceo da opada i jednog dana je sa 11.4V pao na 5.2V

Unknown је рекао...

Nastavak prethodnog posta posto nije stalo sve.

Posto su i servis i uvoznik odbijali da uvaze reklamaciju, poslao sam mail sa opisanom situacijom svim centralama firme sirom sveta, a pre toga otisao u jos par nezavisnih servisa i nikom nije bilo jasno sta se desava sa akumulatorom, kad se dopuni, imao je savrsene karakteristike, bolje od fabricki deklarisanih, ali nije bilo sanse da duze od mesec dana "drzi struju". Vec sutradan sam imao telefonski poziv na broj koji nikad nigde nisam ostavio (kako, odakle, nije mi jasno, uvoznik je nasao moj broj, jer su ga stranci ocigledno "pritisli") i pozvan sam da odnesem akumulator u servis na testiranje na mesec dana, a oni ce mi dati zamenski na koriscenje. Odneo sam akumulator i dobio sam zamenski Vesna Starter 55Ah 480CCA koji me je narednih mesec dana sluzio bez problema i kada sam otisao, vracen mi je akumulator sa obrazlozenjem da je testiran mesec dana i da je sve ok, nema osnova za zamenu, dobio papire sa testiranja, ponovo je pokazao 595CCA od fabrickih 510CCA i napon 12.83V. Malo je falilo da im se nacestitam nove godine i da mi ostavim akumulator i odem po nov, ali sam ga ipak uzeo i prvo sto sam primetio je da je kontrolno oko bilo zeleno, vec pomiren sa time da ga vise necu nositi u servis i da cu kupiti nov, ubacio sam ga u auto i za divno cudo, posto sam ga cesce kontrolisao, kontrolno oko je stalno bilo zeleno, sto nikad do tad nije bilo. Nakon mesec dana, kad sam vec ocekivao da ce akumulator okazati, doziveo sam prijatno iznenadjenje, napon je bio 12.7V, a akumulator je radio bez problema. Nakon toga, on je jos 4 godine radio bez problema uz par dopunjavanja, cisto zato sto sam hteo da ga osvezim, a ne zato sto je otkazao, uvek je, pa i najvecem minusu i posle stajanja od mesec dana palio bez problema (http://www.youtube.com/watch?v=N15xzCQ9rl4) sve do kraja 2012, kada je iznenada otkazao bukvalno odjednom, bez najave, i nije mogao da se napuni, nije primao struju, punim ga 48h, ima struju za kontakt, svetla, ali anlaser nece ni da okrene, padne na 2.5V kad okrenem kljuc da zaverglam. Nakon toga sam stavio Black Horse 45Ah 400CCA iz 2005. koji sam dobio od drugara kao neispravan jer ga je zezao i kupio je nov, ali sam uspeo da ga vratim u zivot, od prosle zime nije bio na punjacu i radio je bez greske, sada sam ga izvadio da ga osvezim i trenutno se krcka, pun je i u postupku ekvalizacije, ali o njemu u nekom drugom postu.
Ono sto mene zanima i zasto sam pisao sve ovo je zelja da otkrijem sta se ustvari desavalo sa ovim Eksajdom i sta su mu uradili u servisu da bi ga oziveli, i zasto to nisu odmah uradili?
Veliki pozdrav iz Nisa

Djuro је рекао...

I tebi ću da kažem, kako i svima do sad da je nemoguće i nezahvalno bilo šta popravljati na "daljinu" ili davati bilo kakvu dijagniozu. To se odnosi i na tvoj slučaj sa akumulatorom.
Ali, da bih bio korektan, pokušaću da u najkraćim crtama ti odgovorim.
PRVO, NAPRAVIO SI GREŠKU ŠTO PO KUPOVINI AKUMULATORA NISI ODMAH PRIJAVIO DA TO "OKO" NIJE ZELENO VEĆ CRNO.
Dalje, to "oko" je žvaka i paljevina za narod. To ne vredi ni pišljiva boba, što kaže naša izreka. Već pisao mnogo o tom "oku".
Startna struja, sama po sebi, NIJE DOVOLJAN pokazatelj u kakvom stanju je akumulator. Pisao ovde: http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/08/kapacitet-i-startna-struja.html
Pitanje je kako su dopunjvali i kojim punjačem taj akumulator koji si nekoliko puta nosio na reklamaciju. Obzirom da su u pitanju benzinska kola, njima je potrebna veoma mala struja da bi motor bio pokrenut. Možda su baš to radili-samo malo dopunjavali. Moja praksa je pokazala da startna struja pokaže svoj maksimu mnogo pre nego što je akumulator baš do kraja napunjen. To se zove-praksa i iskustvo.
Da bi se imao PRAVI uvid u stanje akumulatora potrebano je uraditi test merenja kapaciteta propisanom strujom i propisanim vremenom. To u servisu SIGURNO nisu uradili jer zahteva puno vremena. Pitanje da li bi i znali i imali čime to da urade.
Verovatno su na kraju propisno napunili akumulator i vratili ti (ako je bio baš taj tvoj a ne neki drugi).
Za svaku pohvalu je to što si napisao pismo u sve kancelarije te firme da ih obavestiš o načinu opohđenja i samom kvalitetu njihovog akumulatora. Izgleda da je samo to bio način da izvedeš pravdu na put.
Ima u toj celoj priči još što šta da se kaže, ali ovo bi bilo što mi je prvo palo na pamet. Ipak bih morao da uradim nekoliko testova da bih znao još neke stvari.
Taj tip akumulatora je stari i ne proizvodi se više. Možda si dobio neku staru zalihu pa si naleteo na "minu". Brzo samopražnjenje akumulatora pokazuje da postoji neki unutrašnji spoj.
Stvari oko olovnih akumulatora su MNOGO složenije nego što se to čini na prvi pogled. U to se uveravam svaki dan. Kad god pomislim da nema više ništa... Eto nove situacije!!!
Imam VELIKU privilegiju i sreću da se družim i poznajem ljude koji učestvuju u proizvodnji akumulatora, razne inženjere, mog druga Stevu budućeg doktora elektrohemije... Svi oni jednim delom doprinose ovome što ja znam. Zato i mogu da kažem da cela ta priča oko akumulatora nije uopšte naivna. Velika je to industrija u kojoj se okreće ogroman novac.
Firma Eksajd nije "pilićarska". Poznata je po kvalitetnim akumulatorima. Možda si ti, posle svega, bio samo loše sreće.

Unknown је рекао...

Hvala na odgovoru. Naravno, slazem se sa tobom u vezi "popravke na daljinu" isto to i ja kazem kad me neko pita o nekom kvaru, pa jos nedovoljno i neprecizno objasni problem (da se ne hvalim sad, ali sto si ti za akumulatore, to sam ja za Zastavu :)), vec sam samo hteo samo da dodjem do logickog objasnjenja sta se desilo sa akumulatorom, jer takav problem jos nisam sreo. Zaboravio sam da napomenem, da sam proverio serijski broj pri preuzimanju, tako da su mi sigurno vratili taj isti akumulator, a sto se tice kontrolnog oka, tu sam napravio veliku gresku sto nisam odmah prijavio, vec se vodio time da akumulator radi, napon je dobar i ne pada pri optrerecenju. Akumulator je bio proizveden 12.2007, sto znaci da je 7 meseci stajao u magacinu i u radnji. Mada, kad oni u slucaju praznjenja nista nisu hteli da urade, tek za kontrolno oko bi ih bilo briga.
E vidis, oni su svih tih 5-6 puta samo merili startnu struju i nista vise, imam i skenirane papire, ali sam samo ovo uspeo naci, kad su mi dali zamenski (http://postimg.org/image/5vhztqtbd/)

Unknown је рекао...

Dobar dan svima.Moze li mi iko reci da li se smiju skidati kleme sa akumulatora posto mi auto ima onu lampicu securiti.neko kaze da moze neko kaze da nemoze.Inace u pitanju je automobil Daewoo leganza benzinac.moze li mi iko pmoci sa strucnim savjetom u vezi toga?Unapred hvala.

Djuro је рекао...

Ja znam odgovor , ali da vidimo sta narod kaze...