Странице

среда, 11. јун 2014.

E, ovako se testiraju akumulatori!!!

Pravi test, prvo u komoru za smrzavanje na -18 zatim u toplo kupatio na + 75 stepeni!!! Pa koji preživi test posle toga može se reći, manje više, da je dobar i da je pogodan za vozilo. Još jedna zanimljiva stvar kod ovog testa je to što se akumulatori ne pune na maksimalno dozvoljen ( i potreban ) napon, koji je u većini slučajeva u rasponu od 14,7-15,5V, već se punjenje vrši samo do 14,5V (što je ispod preporučljive granice).
Zašto?!
Da bi test bio što realniji i sličniji pravim uslovima koji vladaju u električnom sistemu vozila. Zna se da je napon punjenja alternatora u granicama 14- 14,4V, pa je zbog toga tako i urađen test. Prostije, altentator NE PUNI VEĆ DOPUNJAVA akumulator. Većina dobrih akumulatora ako bi se napunilo do 15 V bi bila dobra, ali ako se to uradi samo do napona od 14,4... Tu se pokaže pravo stanje u kome se nalazi akumulator.
P.S. Ne dozvolite da vas razni "majstori" lažu i mažu. Kao ni prodavci sa njihovim "stručnim savetima". Svašta sam se nagledao i naslušao za sve ove godine bavljenja ovim poslom. To mogu sa pravom da kažem. Bolje i nikakav savet nego pogrešan.
Ili da citiram mog druga Stevu, doktora za motorna ulja i maziva: "Malo znanja je opasna stvar".