Странице

среда, 31. јул 2013.

Sreća, radost...

Eto...
Za dva poslednja dana dva posla uradjena, a ljudi me našli preko bloga. Kontaktirali me, došli i ja im završio posao.
Prvo mi je stigao akumulator koji je bio poprilično ispražnjen. Kad kažem ispražnjen mislim na gustinu elektrolita, ćelije su bile u rasponu 1,13-1,15. A i vlasnik se žalio da je u poslednjih nekoliko dana morao uz pomoć kablova da pokrene motor.
Pokretanje automobila uz pomoć kablova na + 30 stepeni...
Tu mora da nešto MNOGO nije u redu sa akumulatorom.
Naravno, prva pomisao je na kratak spoj u nekoj ćeliji. To je NORMALNA pojava leti.
Ne preko zime.
Zimi NE STRADAJU akumulatori. Samo oslabe.
Leto je smrt za akumulatore.
Dakle...
Pri inicijalnom testiranju ni jedna ćelija nije pokazivala kratak spoj (nema ključanja elektrolita, nema naglog pada napona...)
Sumnjao sam na jednu ćeliju jer se dosta razlikovala od drugih, imala je 1,135 gustinu.
Pri desulfatizaciji baš ta ćelija je odbijala da primi punjenje. Normalno.
Medjutim, posle 3-4 sata je počelo pojavljivanje mehuroća u toj ćeliji. U svim ostalim gustina je normalno rasla.
NAPOMENA:
DESULFATIZACIJA SE RADI KONSTANTNOM STRUJOM.
MALOM, U ZAVISNOSTI OD KAPACITETA AKUMULATORA.
Da skratim, nakon ekvalizacije (OBAVEZNO!!!) sve ćelije su bile u rasponu 1,215-1,24. Nije moglo bolje. Akumulator je bio zapušten. To je originalni Toyota (vozilo je RAV4) akumulator, 90 Ah/850CCA.
Inače, nakon celodnevnog  tretmana "izvukao" sam nekih 750 CCA. Odlično. Obzirom na zapostavljanje akumulatora i broj godina.
I nešto MNOGO važnije u ovoj priči...
Koliko mi je samo bilo takvih slučajeva... A ljudi ne znaju šta im se dešava ispod haube u motoru...
Pošto nisam od onih majstora koji samo otaljaju posao, već se potrudim da pronadjem uzorok kvara akumulatora(time čuvam i svoje dupe da mi ne bi opet osoba došla sa istim kvarom i žalila se da nisam dobro uradio svoj posao), tako sam i sad učinio.
Kao što sam i mislio...
Neće baš tako lako da se isprazni akumulator bez nekog vidljivog razloga.
Naravno, bilo je "divlje struje" (parazitna). I to poprilično, celih 300mA. A dozvoljeno je od 30-50mA. Deset puta više.
Koliko god da je veliki akumulator, bio bi isparžnjen.
Tiha voda breg roni.
Naravno, čovek nije bio svestan šta je imao u motoru, mada je potajno mislio na takav kvar.
Preporučio sam mu da preko noći skine jednu klemu do sutra ujutro, dok ne ode kod električara. I da to stalno radi dok auto ne vozi i dok ne ode na popravak.

Pošto, je l', se bavim tim čime se bavim, došla mi je jedna gospodja koja ima kamp prikolicu ali ne zna koji bi joj akumulator bio potreban za nekoliko malih potrošača i za neko kratko vreme korištenja (2-3 dana).
Pošto je čitala moj blog naučila je da za takve potrebe NIJE dobar startni akumulator već stacionarni.
Eto...
Ko kaže da ne može iz svega ovog nešto da se nauči?!
Što se kaže, bacili smo sve na papir, potrošače, dužinu boravka na odmoru...
Našli smo akumulator koji bi bio sasvim dovoljan za takve potrebe. Pošto je gospodja naučila i to da akumulatori ne smeju da stoje u poluispražnjenom stanju(a ovo će bukvalno biti sezonski akumulator, samo za letnje mesece), našli smo i odgovarajući, potpuno automatizovani punjač. Utakneš u struju i ne misliš. Narano, tim punjačem će puniti i akumulator iz ličnih kola.
Osoba je došla kod mene na konsultaciju sa tačno odredjenim željama i htenjima, ali nije znala realizaciju, kako to sve da izvede.
Onda je pročitala ovaj blog.
Ostalo je već sve poznato.
Sreća, radost...