Странице

недеља, 28. јул 2013.

Stavljanje (i vadjenje...)

Pitao (tamo neki...) svemogući Gugl "kako se vadi i stavlja akumulator + i -"
Pa došao na moj blog.
Mislim da sam razumeo pitanje. Ako nisam, pravac kod najbližeg auto električara.
Kad se VADI akumulator PRVO se skida MINUS klema.
Kad se STAVLJA akumulator PRVO se stavlja PLUS klema.
A zašto tako majstore?
Evo...
Pošto je cela šasija na automobilu na minusu, na masi, mora da se skine prvo minus klema jer može doći do slučajnog spajanja metalnim ključem (ne znam za plastični) plus kleme sa šasijom.
Onda...
BUM!!!
Nešto strašno!!!
Struja kratkog spoja kod prosečnih akumulatora iznosi 2000-3000 ampera!!!???
Da. 2000-3000 ampera.
Ključ može da se u sekundi pretvori u tečan metal i eto opekotine trećeg stepena. Uz mogućnost oštećenja očiju.
Ne dao bog.
Naravno, velika verovatnoća je da taj akumulator ima iskrivljene ploče posle tog "eksperimenta" zbog abnormalno velike stuje.
A stavlja se prvo plus iz istog razloga- da ne bi šasija automobila bila na minus potencijalu. Ovako, prvo plus i nema brige.
Kad se skida- PRVO MINUS.
Kad se stavlja- PRVO PLUS.
P.S. Ima i TAČNO pravilo kako se pokreće auto uz pomoć  kablova sa drugog vozila.
NIJE kako 99% vozača misli-minus na minus plus na plus kablovi i završena stvar.
To je samo DONEKLE tačno.
Drugi put...


Нема коментара: