Странице

недеља, 27. октобар 2013.

Optima Red Top

Ne hvalim bilo kojeg proizvodjača akumulatora. Ne kudim bilo koje proizvodjača akumulatora. To je moj princip. Za sada. Neću da pišem afirmativno samo zbog toga ako bih dobio "neku paru". To bi se kosilo sa mojim načinom rada i životnim principima. Ne mislim samo na akumulatore.
Ali ako je nešto stvarno dobro i ako je to potvrdjeno u mnogo prilika, onda to zaslužuje svaku pohvalu.
Naš vozač zna za nekoliko firmi koje prave akumultore. Da ih ne nabrajam, ali u grubo to je nekh 6-7. To je posledica ponude i naravno materijalnog stanja. Ne nalazim ničiju krivicu u celoj toj priči. Tako smo naučili godinama, godinama...
Malo pre me dobar prijatelj pozva da me pita da li imam neki akumulator da mu pozajmim jer je on njegov slučajno ispraznio ostavivši svetla (klasika, moraću da mu naparvim onaj uredjaj što ga opominje da ih ugasi), a hitno mora večeras na put. Naravno, u mojoj kući ima uvek olova, tako da je dobio neki privremeni, koliko da se posluži. Ipak sam morao da mu dam malo jači jer je u pitanju kombi vozilo sa dizel motorom od 2500 kubika. Takav motor zahteva ozbiljan akumulator.
Naravno, ostavio je njegov da mu sredim, napunim do sutra ujutro kad se vrati sa puta. A pošto taj akumulator koji je ispražnjen zaslužuje svaku pohvalu, rešio sam da pokažem šta je STVARNO DOBAR AKUMULATOR.
Naime, radi se o Optima akumulatorima, nadaleko poznatim po spiralnoj tehnologiji i IZUZETNO JAKOJ startnoj struji a baš zbog te tehnologije izrade. Koliko znam ta fabrika ima svoju pogon samo u Americi. Njihovi akumulatori se ugradjuju u NASCAR automobile. Dovoljna preporuka.
U pitanju je akumulator kapaciteta 50Ah ali zato sa startnom strujom 815 ampera.
To mnogima ne znači ništa, svi ovi podaci. Evo paralele.
Klasičan akumulator, pa čak i malo bolje tehnologije i izrade, kapaciteta od 50 Ah ima startnu struju oko 420-450 ampera. Tu negde. Manje-više.
Optima akumulator (inače je u pitanju AGM tehnologija, veoma osetljivi na prepunjavanje!!!) istog kapaciteta ima DUPLO veći kapacitet. To mora da govori o kvalitetu i tehnologiji izrade.
Spiralna tehnologija ima za cilj povećanje korisne površine ploča a samim time i povećanje startne struje. Uz povećanje površine ide smanjenje unutrašnjeg otpora (koji je kod ovog tipa akumulatora SAMO 3 milioma. JER STARTNA STRUJA ZAVISI NAJVIŠE OD POVRŠINE PLOČA. Kod Optima akumulatora bukvalno su ploče umotane u valjak.
Ovo je još jedan dokaz u prilog onome što stalno napominjem DA SE AKUMULATORI ZA VOZILA SA UNUTRAŠNJIM SAGOREVANJEM KUPUJU PREMA STARTNOJ STRUJI A NE PREMA KAPACITETU. Ali, ko će ispraviti krivu Drinu...
Optima akumulator datog kapaciteta je težak nekih 17 Kg. Kao i klasičan od nekih 65Ah. S tim što taj klasičan ima 550 ampera a Optimin 815 ampera startne struje.
Razlika je više nego očigledna. U malom kućištu NEVEROVATNA snaga.
Ovaj akumulator nije za bilo koji auto. To je za nekog ko stvarno hoće da ima nešto kvalitetno i dugoročno u svom automobilu. Naravno, iluzorno je stavljati takav akumulator u neki mali motor.
Ima i nekih slabijih modela ali su i oni sa izuzetno velikom strujom. Npr. njihov od 44 Ah ima startnu struju od neverovatnih 730 ampera!? Svaki komentar je izlišan.
Mislim da kada bih pokušao da upalim moja kola na ovaj akumulator, da bi ih okrenuo na krov. Ili tako nešto.
Medjutim, iako su ovi akumulatori osetljivi na prepunjavanje, imaju jednu neverovatnu karakteristiku a to je da se mogu puniti strujom od čak 50 pa i 100 ampera!!! To je takozvano brzo punjenje (koje svakako bi trebalo izbegavati) ali se u hitnim slučajevima mogu i tako napuniti vodeći računa da temperatura akumulatora na predje 50 stepeni.
Sve u svemu, odličan akumulator. Sa još boljom tehnologijom.
A evo i slike "pacijenta" u mojoj radionici...







   







                   Cena...
Hm, nije baš naivno... Nikako.

5 коментара:

Анониман је рекао...

Mocan akumulator a veoma skup nije za motorna vozila zbog svog oblika to je akumulator namjenjen za vojsku policiju vatrogasce uvjek spreman da pokrene i u naj gorim uslovima i mnogo izdrzljiv otporan na vibracije udarce visoku toplotu kao i nisku.

Djuro је рекао...

Donekle se slažem sa tobom. Jeste izuzetno moćan, jak, otporan na vibracije, i namenjen je za vozila sa velikom kubikažom. Ali, zašto nije za obična vozila? Pa moj prijatelj ga je dobio sa vozilom koje je kupio polovno. Odlično pristaje na mestu gde stoji akumulator, ne pravi mu nikakvu smetnju u motoru što se tiče gabarita. Naravno, preporučio sam mu da ga ne menja nikako jer je izuzetno kvalitetan. Ja mu održavam elektriku i naravno akumulator tako da je miran duži niz godina. A ako već i neko ima novca i voli da ima kvalitetnu stvar u svom autu, zašto da ne kupi takav akumulator i stavi ga u motor? I da ne razmišlja da li će i pod kojim ulovima da upali motor. Naravno, iluzorno je staviti takav akumulator u neki motor sa malom kubikažom, pa još ako je benzinski.Zato, svako ko me bude pitao za savet koji akumulator da kupi, a ima novca, bez razmišljanja ću mu preporučiti baš Optimu.

Анониман је рекао...

Miša bi li mogao naci vremena da napišeš nešto o zaštiti i održavanju polova akumulatora .Gledam dosta ljudi ne obraća pažnju na to,polovi su oksidirani,prljavi,hrđavi.Citam da se moze koristiti kolomast(litijska ili grafitna) dok drugi kažu da se mora isključivo koristi specijalna mast za to.Dok recimo ja osobno koristim WD-40 i nema oksidacije ni bilo kakvih smetnji dok drugi pišu da WD-40 s vremenom oksidira metal.Pa ne znam sad ko je tu pametan.Ako bi mogao da napišeš strucnije to sve ,jer đaba i najaći akumulatora ako je kontakt loš.

Анониман је рекао...

Mozes li majstore pisati jos o optimi spiralnim akumulatorima odrzavanju i dopunjavanju, ja sam kupio zutu optimu od 38 Ah i startne struje 460 A meren u prodavnici oko 770 A Auto je Ford Focus 1800 kubika i 90 konja Dizel. Kazu komsije ovo kad zahladni nece ni da mrdne, evo minus 10, 15 stepeni zadnjih dana a on pali, na njemu je bila varta od 85 Ah i 730 A Imam punjac marke deca class booster 220 A U ovim zimskim danima sa traktora sam skinuo akumulatore ocistio i premerio voltmetrom jedan je 12,84 a drugi je 12,88 oba su od 95 Ah i 800 A (EN). Pitanje Dali je potrebno dopunjavati ove akumulatore ako su smesteni u kotlarnicu da prezime. Hvala

Djuro је рекао...

Tvoji odgovori su ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/12/akumulator-se-puni-12-sati-moze-da-bude.html
I ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/08/akumulator-je-ispraznjenda-li-je-za-to.html

I još jedan dobronameran savet:
akumulatori se ne drže na toplom kada se ne koriste.