Ideja je više nego odlična! Napraviti akumulator za svako vozilo, bez obzira na to da li je potreban levi ili desni plus. Odgovara za oba slučaja. Takav jedan akumulator je na slici. Čak ima i rupe na obe kleme jer takve kontakte traže mnoga američka vozila, šrafljenje direktno kroz kleme akumulatora.
Imao sam i ranijih godina priliku da viđam ovakve "mudrolije", ali mi je još jedan takav stigao na popravku pre neki dan. Zato što su takvi akumulatori dosta retki a dosta su specifični zbog svojih duplih izvoda, postavio sam sliku.
Inače, tu vrstu akumulatora pravi poznata austrijska fabrika "Banner" pod nazivom "Uni Bull". Možda ima još neka firma u svojoj ponudi ali ja do sada nisam viđao.
Kako god, veoma pametno i inventivno rešenje.
Imao sam i ranijih godina priliku da viđam ovakve "mudrolije", ali mi je još jedan takav stigao na popravku pre neki dan. Zato što su takvi akumulatori dosta retki a dosta su specifični zbog svojih duplih izvoda, postavio sam sliku.
Inače, tu vrstu akumulatora pravi poznata austrijska fabrika "Banner" pod nazivom "Uni Bull". Možda ima još neka firma u svojoj ponudi ali ja do sada nisam viđao.
Kako god, veoma pametno i inventivno rešenje.
8 коментара:
Pozdrav Mišo, čitam tvoj blog unazad nedelju dana i za to vreme sam naučio o više o akumulatorima nego za petnaestak proteklih godina koliko se bavim elektronikom sto iz hobija sto za potrebe posla. Moram da kazem da korisniji sajt na srpskom jeziku nisam video u poslednjih 5-6 godina. Svaka čast na strpljenju, požrtvovanosti i umeću da neke stvari objasniš "pravim rečima" dovoljno jasno i za one koji baš nisu tehnički potkovani.
Elem, do tvog sajta sam došao tražeći neko rešenje za svoj 4 godine star Magnetti Marelli akumulator od 40AH(300A) koji i dalje pali i na jačem minusu ali mi restartuje board kompjuter svaki put. Čitam sve postove, verovatno ću i probati da napravim neki od punjača čije si šeme ponudio, pa da pokušam ako mogu da prođem bez kupovine novog akumulatora.
Još jednom, svaka čast i sve pohvale za trud i razotkrivanje svih akumulatorskih tajni.
P.S. Možda bi trebao da malo poradiš na SEO tvog sajta, kako bi mu povećao rejting na Google, zarad lakšeg pronalaženja. Velika je šteta ovakvo blago kriti na nekoj 5-6 Google-voj strani.
Veliki pozdrav iz Niša, Bladimir.
Hvala na lepim i iskrenim rečima! Ja sam pokrenuo ovaj blog, a to sam mnogo puta napomenuo, sa željom da svoje veliko znanje podelim sa narodom. Naravno, koga to zanima. Obzirom da znam da ovako nešto o akumulatorima i svega oko njih ne postoji, bar ne na srpskom jeziku, još mi je veće zadovoljstvo.
Naravno, postoje tu i određeni "elementi" kojima sve ovo ne odgovara, kažu da filozofiram, da ne razumeju, da kažem konkretno koji akumulatori su dobri a koji loši.... Pa... Kome ne odgovara neka jednostavno zaobiđe u širokom luku ovaj blog. A za sve one kojima je ovo interesnatno, ja sam tu. Naravno, NIKAD neću preporučiti koji akumulator kupiti, bar ne konkretno, decidno. Mogu da savetujem za koju namenu je koji dobar, ali da reklamiram neku marku... To mi ne pada na pamet!!! Za to ima puno razloga. Znam da postoje firme koje bi volele da "napišem neku lepu reč" o njima,ali ja zarad nešto malo novca neću da lažem i obmanjujem narod. Zato neka svako po ličnom nahođenju kupi ono za šta smatra da je dobro.
Hvala na savetu, poradiću malo na popularizaciji bloga. Zima je, dosta posla. A ja i nisam od onih koji nešto vole da ulepšavaju. Daleko od toga da je ne znam kako bih to uradio, ali sam zadovoljan ovim kako izgleda. Mada, uvek ima mesta za bolje.
Živeli!
Pozdrav Miša.Sad vako sjedim i razmisljam,o olovnim akumulatorima.Procito sam citav tvoj blog i vidim da si doguro do savrsenstva u akumulatorima.Ali jedino neistrazeno podrucije je elektrolit.Mislim sve se poboljsalo sto se moglo poboljsat i stalo se na tome.Jedino je elektrolit ostalo onakav kakav jest.Jesi li probao da doradujes elektrolit,tj. da ga poboljsavas dodavanjem nekih drugih sastojaka u njega,mjenjas omjer kiseline i vode, itd.Mislim nades neki akumulator sto ti ne treba i na njemu vjezbas.Nije mi jasno tolike se godine samo mjenjaju sastavi olovni ploca a elektrolit nije dirnut.Mozda bi ti mogo pomoci stevo za ulja jer je elektrolit ipak kemikalija.
P.S. Citam na bannerovim stranicama da oni koriste nesto gusci elektrolit od standardnog.Izgleda da je to jedini napredak.
To se u našem narodu kaže "nemoj da izmišljaš vruću vodu". Pa zar misliš da posle 150 godina koliko olovni akumulator postoji, i elektrolit nije doveden do savršenstva? Pa zar misliš da stotine naučnika i svih onih koji rade u raznim fabrikama akumulatora ne bi još poboljšali elektrolit da može!? Ako tako misliš, onda loše misliš. Jeste da se u olovne akumulatore razumem mnogo dobro, ali šta bih ja tu još mogao da poboljšam ako to već nije uradio neko ko to proizvodi? Vidiš li kakva pitanje se postavljju? A odgovoru su više nego jednostavni.
Dakle, elektrolit je takav kakav jeste. Mogu još samo da kažem da je odabrana sumporna kiselina zbog toga što sadrži čak 4 atoma kiseonika pa je pogodna za hemijsku reakciju u akumulatoru.
Gustina elektrolita je standardna u Evropi. Kažem u Evropi jer ako si pažljivo čitao moj blog, napisao sam da nije svuda u svetu ista gustina . Recimo u Africi je manja jer su tamo visoke temperature, tamo je gustina negde oko 1,225. Tačno je da ako je gustina veća to je bolje. Ali sa povećanjem gustine povećava se i brzina korozije pozitivne ploče. Tako da je to mač sa dve oštrice. NIGDE, za sve ove godine, nisam naišao da je gustina elektrolita u STARTNIM akumulatorima veća od 1,275-1,28. Sve preko toga je za neke druge namene. Recimo, akumulatori u torpedima imaju gustinu 1,3. A razlog je da iz što manjeg akumulatora izvuku što veći kapacitet. Za ostalo nije ni bitno jer ionako on na kraju eksplodira!!!
Tako da ti ja predlažem da još jednom utvrdiš gradivo i pročitaš dva teksta o elektrolitu:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/09/elektrolit.html
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/10/elektrolit-ii_1.html
Jesi li ikad razmisljao zasto nece da poboljsaju elektrolit?Kako bi tvornice radile kada bi akumulator trajo 15 godina.Mislim da je smjesno govoriti da ne moze bolje sa ovom danasnjom (nano)tehnologijom.Evo npr. kolko sam shvatio najvise sulfat ubija akumulatore.Nije rastvorljiv u elektrolitu,ali u necem mora biti rastvorljiv.I onda to u cemu je rastvorljiv dodas u elektrolit i nema sulfatizacije akumulatora i oni onda duze traju, jel tako?Ali kako bi onda tvornice radile.Pusti naucnike znaju oni svasta ali ne smiju da to realiziraju bez odobrenja glavesina.To je ko da kazes da ne postoji ljek za rak,jer eto naucnici nisu otkrili,a ptice na grani znaju da postoji ali se krije,to se nazivaju crni patenti.
Najlakse je reci da se nesto nemoze i ostati na tome.
Ja tebi preporučujem da počneš da ekperimetišeš sa olovnim akumulatorima. Očigledno da moje znanje nije dovoljno. Samo, prvo moraš da naučiš šta upropaštava akumulatore i zašto oni ne traju po 15 godina: korozija pozitivne ploče, stratifikacija elektrolita, stvaranje neprovodnog sloja između rešeteke i aktivnog materijala kod kalcijumskih akumulatora, "thermal runaway" kod gel akumulatora, zarobljavanje vodonika na negativnoj ploči kod istog tipa, povećana potrošnja vode kod antimonskih akumulatora...Ako budeš uspeo da rešiš tih nekoliko problema, tebi se smeši velika nagrada i siguran, dobro plaćen posao. Do tada, ja ću da se borim pritiv tih i sličnih problema na način kako sam i sve ove godine-znanjem i iskustvom.
Živeli!
Da imam mogucnosti radio bi to,zanima me,al jbg kriza je pa se trpim dok ne dojdu bolja vremena.
A da se sumporna kiselina zamjeni npr. solnom ili kiselinom za jetkanje pločica (natrijumpersulfat-nom kiselinom)
Zašto se ne koristi HCl umesto H2SO4... To ne mogu da ti objasnim zato što to zahteva dobro poznavanje elektrohemije od tebe. A tu si izgleda "tanak". Elektrohemija je veoma komlikovana nauka i zahteva mnogo učenja, rada, eksperimantisanja... Ni ja nisam hemičar ali sasvim dobro poznajem akumulatore tako da mi nikad u životu nije palo na pamet "zašto se ne koristi HCl umesto H2SO4"? Da bi to razumeo morao bi da znaš(a možda već znaš) kakve se sve hemijske reakcije dešavaju u olovnom akumulatoru... I sve ono što sam ti nabrojao u prethodnoj poruci. Pa još nekih 2000-3000 strana ako pročitaš o olovnim akumulatorima iz raznih knjiga, seminarskih radova, doktorskih disertacija... Onda će ti biti jasno zašto se ne koristi sona kiselina umesto sumporne.
Ovim sam završio debatu o vrsti elektrolita u akumulatoru. Ako si razumeo-shvatićeš.
Постави коментар