Странице

субота, 05. април 2014.

Odakle znanje...(između ostalog)

Linkovi koje već godinama pratim, čitam njihova saopštenja i najnovije pronalaske, prisustvujem vebinarima koje organizuju najveće firme za proizvodnju akumulatora, dobijam besplatno mnogo časopisa, skidam sa njihovih sajtova stručnu litaraturu...
Eto, nije ništa specijalno i tajno, nedokučivo običnom narodu. Samo je pitanje volje i htenja da se nešto novo nauči i sazna. Što kaže moj drug Steva, "ne postoji instant znanje". U bilo kojoj nauci, posebno ne u prirodnim naukama. TO JE NEMOGUĆE. Doduše, danas se život svodi na INSTANT. SVE JE INSTANT.
 ŽIVOT JE INSTANT.
Ali ne kod svih. Najlakše je dobiti odmah tačan, koncizan, konkretan odgovor. Na bilo koje pitanje u životu.
To ne postoji.
Ja za to ne znam.
Zato, ko želi i hoće malo da prouči navedene linkove, biće mu od velike pomoći u proširivanju ličnog znanja i edukacije.
Naravno, za one koje zanima ova tematika.
--------------------------------------------------------------
http://www.batterypoweronline.com/conferences/

http://www.usbattery.com/usb_index.html

 http://www.odysseybattery.com/

 http://thebatteryclinic.co.nz/

 http://www.batterypoweronline.com/

 http://www.microtex.in/

 http://www.powerstridebattery.com/

 http://www.trojanbattery.com/

 http://www.a123systems.com/

 http://www.bblbatteries.co.uk/

 http://www.systems-sunlight.com/

 http://www.eevblog.com/

 http://www.batteryalliance.com/

 http://www.northstarbattery.com/northstar/start/index.php

 http://www.alabc.org/

 http://www.midtronics.com/transportation

 http://www.agcoauto.com/content/

 http://www.batteryvitamin.net/

 http://rb-aa.bosch.com/boaa-hr/Category.jsp?ccat_id=89&language=hr-HR&publication=3

 http://www.basytec.de/produkte/produkte.htm

 http://www.eurobat.org/

.
.
.
.
Itd, itd...

I naravno, NEZAOBILAZNI , najveći i najbolji sajt posvećen svim mogućim i nemogućim vrstama akumulatora i baterija:

 http://batteryuniversity.com/learn/











13 коментара:

Анониман је рекао...

G-dine Jovanovicu, svi sajtovi su strani, na engleskom. Gde su domaći sajtovi? Da li mi u Srbiji nemamo stručnjaka iz ove oblasti, ili naši stručnjaci, preko interneta, ne žele da podele svoje znanje sa nama. "Opasno" je to što svi zainteresovani, preko interneta, mogu da posete sve ove sajtove. Tu mogu da vide sve ono što je većina naših stručnjaka napisala (prepisala) u svojim knjigama. Da li to znači da naši stručnjaci i profesori samo prepisuju tuđa znanja, i ista, u svojim knjigama prodaju studentima i učenicima i glume njima, studentima, kao da su sve to oni sami izmislili.
Petar iz Obrenovca

Djuro је рекао...

Pa... Šta da kažem? Odakle da počnem? Domaći sajtovi...? Nemoguća misija. Ima po neki podatak tu i tamo. Bez lažne skormnosti, na mom blogu se mogu naći informacije koje su "zakopane" duboko u nekim knjigama, skriptama, naučnim radovima, doktorskim disertacijama. Takvih informacija, koje ja ovde navodim i dajem bezrezervno i svesrdno, nema na sajtovima koje sam naveo u mom prethodnom postu. Mogu se naći tu i tamo neke uopštene informacije koje su manje-više poznate. Podaci koji objašnjavaju šta je površinska napunjenost, ili zašto kalcijumski akumulatori otkazuju iznenada a bez nekog vidljivog razloga (zbog stvaranja neprovodnog oksida olova na granici pozitivne rešetke i aktivnog materijala), itd... Ne mogu se naći uopšte tako lako. Ili skoro nemoguće. Stvar je u tome da narod hoće u današnje vreme "na gotovo" da mu se servira, INSTANT ZNANJE. TO NE POSTOJI. BAR JA NE ZNAM.
Zato nisam mogao da navedem bilo koju domaću stanicu koja se bavim sličnom problematikom akumulatora. Tako nešto ne postoji. Odgovorno to tvrdim. Ima na raznim forumima koji se bave automobilima ili elektronikom raznih informacija u vezi akumulatora. Sve su to razbacane informacije, tačne, polutačne ili netačne. Na ljudima je da ih prihvate ili ne.
Stvar je takva kakva jeste. Imam ja znanja i mogućnsti da otvorim još pet blogova, svaki da bude posvećen posebnoj vrsti akumulatora: Li-ion, NiCd, NiMH, super kondenzatori, redox flow, zebra... Ali, ko će da se zeza sa svim tim pisanjem? Trebalo bi to i nekome na korist da bude. A na kraju svih krajeva, ne može baš sve "na gotovo". Samo ja znam koliko mi je trebalo da stignem do ovog nivoa znanja.
Da li su profesori samo prepisivali sa svih tih stranica i ubacivali u svoje knjige kao svoje znanje, to ne mogu i ne smem da tvrdim. To je stvar njihove etike i znanja.
Mi imamo odlične stručnjake u oblasti elektrohemije. To su magistri i doktori nauka, imao sam čast i neke od njih i da upoznam. Skriveno od javnosti radi se na razvoju nano tahnologije i na istraživanju takvih baterija. Svi oni su učili iz nekih drugih, stranih knjiga. Kao i ja. Samo što sam ja totalni amater. A oni su vrhunski stručnjaci. Jedino što nas povezuje je želja za znanjem i stalnim napredovanjem.
Ja ću i dalje da pišem svašta o olovnim ( i nekim drugim) akumulatorima.
Dok mi ne dosadi.
Verujem da neće skoro.

Анониман је рекао...

Pozdrav,imam akumulator banner 92ah 850a start stop agm tehnologija star dvije god nikad nije koristen malo se sa strana napuhao osjeti se kad povucem sa prstima a pogotovo do plus strane sta da uradim sa njim da li se moze ozivjeti ili da ga odnesem na reciklazu poz.

Djuro је рекао...

Zato što nije korišten može komotno da ide na reciklažu. Da je korišten (umesto što je samo stajao) za ono za šta je namenjen, ne bi svoj radni vek završio pre vremena.

kiza је рекао...

Imam AGM akumulator, ali mislim da mu fali vode. Gledao sam na internetu kako se otvaraju agm akumulatori pa sam poprilicno siguran da cu uspeti. Ali ne znam koliko vode da dolijem, jel centimetar iznad ploce kao kod klasicnih. I da li bi mogao da mu ne vracam one kapice, vec samo poklopac i da ga koristim kao klasicni ubuduce?

Djuro је рекао...

Da si malo potražio po mom blogu neke informacije koje se tiču AGM akumulatora ne bi postavio gore navadeno pitanje. Ne želim i neću stalno da se ponavaljam sa istim ili sličnim odgovorima. Preporučujem ti, naravno ako te zanima i imaš volje, da pročitaš sledeća dva teksta koja sam davno napisao. Evo linkovi:

http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/12/studija-slucaja-agm-akumulator.html

http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/11/vrste-akumulatora-i-njihova-namena-i.html

Trebalo bi nakon čitanja da ti budu sasvim jasne stvari oko održavanja AGM akumulatora.


kiza је рекао...

Ti si napisao da ne sme da se doliva voda, a zasto ne sme je pravo pitanje. Jedino ako cep ne drzi lepo kad se to rastavi, pa ce da ispusti kiselnu van.

U drugom clanku si spomenuo da u EFB aku moze da se doliva voda. Kako da znam jeli moj efb?

Djuro је рекао...

PRVO, moraš da budeš načisto sam sa sobom koji akumulator imaš: EFB (Enhanced Flooded Battery) ili AGM. To su dva SASVIM različita tipa akumulatora. Kao dupe i glava. Kao nebo i zemlja. Kao muško i žensko. Pokazao sam u mom postu kako izgleda AGM aumulator na kome piše DA JE ZABRANJENO OTVARANJE!!!!!!!!!!!!!!!
DAKLE ZABRANJENO!!!!!
Zašto?!
I to sam u nekom od svojih nebrojenih postova objavio, samo što ljude mrzi da čitaju.
Dakle, ZABRANJENO je otvarati BILO KOJI VRLA akumulator jer on radi na sasvim drugom principu od klasičnog sa tečnim elektrolitom. Potsećam da AGM akumulator NEMA tečni elektrolit, "ne mućka" kad se protrese. Kod klasičnog se slobodno izdvajaju gasovi na elektrodama a kod VRLA akumulatora (AGM i gel) se dešava REKOMBINACIJA GASOVA, nakon elektrolize vode na kiseonik i vodonik ta dva gasa se ponovo spajaju prilikom punjenja i nanovo nastaje voda.
Sad...
Ko je razmeo, shvatiće.
Baš zbog tog proceasa rekombinacije gasova ZABRANJENO JE otvarati VRLA akumulatore jer dolazi do "zagađenja" ploča i elektrolita drugim gasovima i česticama iz vazduha što remeti i uništava sam akumulator. Pa da li bi neko onako uzalud, jer nije imao preča posla, napisao izričito na kućištu da je zabranjeno otvaranje?! Doduše, ti možeš da otvoriš taj akumulator, to je tvoje lična stvar.
Ja bolje ne znam da objasnim. U stvari, znam ali to bi veoma retko ko mogao da razume jer je u pitanju "teška" elektrohemija.
EFB akumulator je 99% isti kao klasičan sa čepovima samo što nema mogućnost otvaranja i dolivanja vode kao i mogućnost provere gustine elektrolita. To je svaki današnji Bošov ili Vartin akumulator. Te akumulatore, konkretno Durasel i Varta i turski Inci Aku, možeš da vidiš ovde: http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/03/sajam-na-sajmu4.html
Razlika je više nego očigledna između AGM i EFB akumulatora.
Ako si me razumeo biće mi drago. Ako nisi, žao mi je. Potraži na nekom drugom mestu rešenje za tvoje pitanje.
P.S.1. AGM akumulatori su DUPLO skuplji u odnosu na klasične a za isti kapacitet.
P.S.2. Potpuno te razumem što pitaš da li se doliva voda u AGM akumulator (ako je uopšte taj tip). Pre neki dan me je neko pitao, "ČUO JE OD NEKOLIKO LJUDI", da se akumulator može opraviti tako što se istrese potpuno elektrolit i umesto njega sipa rastvor, na litar vode u koju se rastvori 1Kg natrijum hidroksida-u narodu poznata kako "živa soda".
Poručio sam mu da proba taj eksperiment i da vidi da li će popraviti akumulator.
NARAVNO, NA NJEGOVU LIČNU ODGOVORNOST.
Kako samo ljudima padnu na pamet takve gluposti?




kiza је рекао...

Moje izvinjenje u tom slucaju, ja sam bio nekog shvatanja da su svi zatvoreni maltene isti. Shvatam da treba da promuckam da vidim da li efb ili agm, ali malo je komplikovano ga izvaditi iz mog auta, pa ga ne bi samo zbog muckanja vadio. Zato sam resio da provalim koji je na osnovu startne struje. Pise da ima 110 rc, sto mu dodje 45 ah i pise da ima 600 cca. Mada ne znam je li to po SAE ili po EN, pretpostavljam da je SAE. Gledao sam malo i agm uglavnom daju vise struje za taj kapacitet. I ovi efb ne daju toliko, ali je blize njima, pogotovo ako je ono 600 po sae standardu.

Djuro је рекао...

Ne, ne momak, ovaj... Sve si pogrešio!!! Što bi rekao pevac Sofronije. Ništa ti nije jasno niti ti nisu baš jasne jedinice za označavnje akumulatora.
Prvo,akumulatori se NE MUĆKAJU da bi se videlo da li su AGM ili EFB!????!!! Kako bi izmućkao akumulator od šlepara sa njegovih 60Kg!!!??? Malo čudan način provere akumulatora kod tebe. Akumulator koji je AGM to je na njemu i naznačeno.Piše AGM ili VRLA. Ako to ne piše na tvom onda nije. A ja sa ovog mesta mogu da tvrdim sa 99,99% sigurnošću da kod tebe nije AGM akumulator već sasvim običan(EFB). Jedino ako ne voziš neki Mercedes S klase. E, tamo se stavljau AGM akumulatori. Ili možda voziš neki hibrid sa start-stop funkcijom? I tamo se stavljaju AGM akumulatori. Ili imaš puno novca pa si kupio jedan takav (AGM).
To smo apsolvirali.
"Ima 110RC što mu dođe 45Ah" reče ti u tvom pismu. A šta mu dođe tih 110RC SIGURNO ne znaš. I kakve veze ima 110RC i 45Ah? Ima velike veze. I ako razmeš šta je to, onda si loše zaključio. Akumulator sa 110RC (rezervni kapacitet) je mnogo veći od 45Ah. A to se vidi i po struji. Ja još nisam video tako mali akumulator od 45Ah a da ima tako ogromnu struju od 600A!!! Tako dođosmo do toga da je tvoj akumulator, manje - više, kapaciteta od nekih 65-70Ah. Izgleda da je neki dizelaš u pitanju, rekao bih. Za tvoju informaciju akumulatori od 45Ah imaju u proseku 350-400A startne struje. I oko 70 minuta rezervnog kapaciteta.
Standardi...
Zašto misliš da je u pitanju SAE standard? Taj standard se veoma retko koristi za označavanje jačine struje. Mada nije i nemoguće. U Evropi i velikom delu sveta se koristi EN2 standard. Japanci imaju JIS( a to i naglase na akumulatoru), Nemci imaju DIN(takođe naglase ali navedu i EN standard).
Akumulator koji na kućištu ima naveden RC obično je iz nekog američkog vozila ili je američki akumulator ili je pravljen za američko tržište. Oni obavezno stavljaju rezervni kapacitet. To su akumulatori za Ford ili GM vozila. Tako je najčešće. Nikad u životu nisam video da je Varta ili Boš naveo na svom akumulatoru RC. A kroz ruke mi je prošlo... xxx tona olova.
Na kraju, šta bi mogao da zaključiš?
Ili bolje rečeno, šta si sve naučio?
Nije mi bilo teško da sve ovo napišem jer sam mnogima odgovorio. Samo nemoj da donosiš loše i netačne zaključke.
Ovim smatram da sam završio konverzaciju sa tobom.
Ne bih imao ništa više da kažem po pitanju tvog akumulatora.
Ostalo je na tebi.

kiza је рекао...

Kralju hvala ti puno, ubedjen sam sad da je efb, ima da ga rascepim, jebo sam mu majku:)
Ne vozim nazalost mercedes s klase. Moja trenutna masina je Hjundai i30 1.6 crdi. Fabricki akumulator mi je otisao, ovaj su mi zamenili tada.
Mislim da je SAE standard jer ima oznaku RC za rezervni kapacitet a to je americka oznaka. SAE je americki standard, pa zato. A 110 rc sam pretvorio u ah prateci instrukcije odavde http://www.ehow.com/how_8681870_convert-reserve-capacity-amp-hours.html Jos sam malo guglao i vidim da jeste 70ah a ne 45. U pravu si bio, formula je rc/2+16

Анониман је рекао...

Zna li neko koji akumulator ide u Opel Insignia 2.0 cdti 118kw sa start/stop sistemom, agm ili efb?
Hvala.

Djuro је рекао...

Takvu informaciju možeš da nađeš u bilo kom ovlaštenom Opel servisu.