Странице

четвртак, 8. јануар 2015.

Akumulator, prvougradni, 14 godina u vozilu... Da li radi...? (I deo)

Kad sam mislio da je sve završeno sa starom godinom, na sam dan Nove godine stiže na servis nešto... Neverovatno...
Prvougradni, originalni, NIKAD menjan, NIKAD OTVARAN...
Da li sam ga oporavio i vratio u vozilo?
Uskoro o svim detaljima...
Evo slika...
Nema laži nema prevare.
Proizvodnja 15. nedelja 2000. godine.




8 коментара:

Unknown је рекао...

predlažem novu temu
Šta i kako radi punjač po fazama prilikom pravilnog punjenja poluispražnjenog ispravnog akumulatora?

Djuro је рекао...

Dobra ideja, mada nebitna za većinu naroda. Nikog ne zanima šta se u punjaču i akumulatoru događa tokom punejnja. Provereno, sigurno, tako je sa 99% ljudi. Neki od njih ne znaju ni da bi trebalo sipati vodu u akumulator ako je potrebno. Velika većina ljudi ne želi da se opterećuje nebitnim (za njih) stvarima oko punjenja. Svi razmišljaju na principu" uključim i zaboravim". Mogao bih takve stvari da pišem na ovom blogu, usko stručne, one koje se tiču najsitnijih detalja koji čine sve hemizme u akumulatoru, kako olovnom tako i bilo kojem drugom (mislim na unutrašnju hemiju). Ali, koga to zanima? I ja to potpuno shvatam.
Do tada, evo gde možeš da nađeš sve informacije koje se tiču punjenja akumulatora: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

Unknown је рекао...


vrlo dobar grafikon, sa popratnim textom baš ono što ja od vas tražim...opis šta se dešava tokom procesa punnjenja
http://www.batteryuniversity.com/_img/content/clead1.jpg
1.faza "constant current charge" koja traje 4 sata: = punjenje konstantnom strujom pri čemu napon raste
2. faza "topping charge" traje 6 sati = napon dostiže maximalne vrijednosti (vjerovatno 14,4 do 14,7 V) dok jačina stuje opada
3. faza "float charge" narednih 2 sata (ukupno je dakle 12 sati) u kojoj dolazi i do pada i napona

Djuro је рекао...

Sve je to u redu što se tiče grafikona, ali to se odnosi na ispravne i nove akumulatore. S toga, na to ODMAH ZABORAVI, kad se na punjač priključi akumulator koji je uništen korozijom i koji stoji u nekom dizelu 3-4 godine. Kod takvih akumulatora napon odmah skače na 16V. Pa još ako je neki punjač koji nema nikakvu regulaciju niti ograničenje... Zato, u takvim slučajevima pomaže samo praksa i iskustvo. Grafikoni tu gube svaki smisao.

Unknown је рекао...

da, u pravu ste
čitajući vaš blog to sam "skužio" najupečatljivija je ona priča sa teme "Akumulator sa auto placa-čitaj sulfatizovan "do bola" !!!" gdje je napon na početku punjenja bio 22 V
ali, ja sam se fokusirao i mislio prvenstveno na ispravne akumulatore i dopunjavanje takvih, koje savjetujete svakih 3-4 mjeseca
kao što sam ranije i posiviao neki dan i uradio prvi takav postupak kada sam kupio punjač
podesio struju punjenja na 3 A i početni napon je bio 13,2 V a zatim se lagano dizao u narednih pola sata do 13,9 V gdje se stabilizovao
mislim d aje to znak da mi je kaumulator bio u dobrom stanju (pokazivao 12,3 V u stanju miroavanja na +5 stepeni) i da ga je trebalo malo dopunit....poslije 3 sata punjenja, sutradan izmjereni napon je bio 12,6 V...što znači da sam uspio !!

Unknown је рекао...

evo malo sam i sam "studirao" grafikon Forex punjača i SAM dokahao procesu punjenja te i TEXTUALNO opisao (ono što sam od vas svih i tražio)
pa vidite da li sam to dobro odradio i treba li šta "popravit"
hvala
grafikon s opisom
http://www.bosnaonline.org/forum.php/download/file.php?id=805&mode=view

Unknown је рекао...

da li nam na neki način POKAZANI NAPON odmah po spajanju punjača može pokazati koliko je akumulator sulfatizovan ?? ako je taj napon poprilično veći da li je to siguran znak da je loše stanje ?
pozivam se na temu "Akumulatori s placa sulfatizovani do bola" gdje je konkretni spojeni aku pokazao 22 V !!!
odnosno da li mojih prikazanih 13,2 V po spajanju aku od 44Ah na struju punjenja 3 A pokazuje da je "dobar" da NIJE sulfatizovan
hvala

Djuro је рекао...

Sam napon po sebi, to sam napisao i ponovio BEZBROJ PUTA, ne znači ništa, posebno kod starih i dotrajalih akumulatora. Napon može ali ne mopra da bude nešto što će odrediti u kom stanju se nalazi akumulator. On najviše zavisi od koncentracija elektrolita, ali na stanje akumulatora utiče unutrašnji otpor,stepen korozije, sulfatizacija, vrsta ploča i njihova legura...
Još nešto...
Oprosti, ali ne mogu i neću više da polemišem oko napona i merenja akumulatora. To je toliko opširno i ogromno da bi mi trebalo bar još tri bloga da napišem. Stoga, ako ti odgovara da pratiš sve što piše ovde i da proširiš svoje znanje, samo napred! Ovo i pišem da narod nešto sazna a ne da luta i da ga zamajavaju lažnim i netačnim informacijama. A ako ti ne odgovara ovaj način komunakacije, žao mi je, moraćeš da nađeš neki drugi blog. Kada bih pogledao svaki grafikon koji mi ljudi pošalju i kada bih odgovorio na svaku poruku... Pa ja ne bih imao vremnena za svoj posao, porodicu, prijatelje!!!
Tako stvari stoje.