Странице

недеља, 01. фебруар 2015.

I tako... Dve godine mog bloga...

Kada sam počeo sa svim ovim nisam ni u najluđim snovima slutio gde će sve ovo da završi.
Dve godine prođe k'o dlanom o dlan!!!
A statistika kaže više od 132000 poseta, 208 mojih postova, 776 objavljenih komentara...
Idemo dalje...

27 коментара:

Unknown је рекао...

Свака част, само овако настави. Мени је ово твоје писаније много помогло, а верујем и другима. Када сам набасао на твој блог, нисам имао беле везе о акумулаторима, нит сам много марио за то. Сада знам доста више и сваки пут научим нешто ново.

Djuro је рекао...

Hvala!! Tu sam da pomognem narodu koliko znam i umem.

Unknown је рекао...


jutros da upalim Fiata, kad ono ništa...vergla slabo i ne može da upali
znači Topla aku se ispraznio
skinem ga i na PUNJENJE
prije nego sam uključio izmjerim napon...tačno 12.00 V na temperaturi od oko 0 stepeni
uključim punjač koji sam podesio na 4 A i napon počinje lagano da raste...međutim poslije nekih 20 minuta rasta stabilizovo se na oko 13,82 V i ni makac više !?!?!
pojačam punjenje na 5 A i onda malo skoči na 14,05 ali ubrzo počinje opet da pada do nekih 13,88
dakle, nikako ne može da dostigne POTREBNIH 14,4 do 14,7 V
u čemu je problem ???
i kolko da držim vremena sada na ovom punjenju od 13,9 V jer neće početi vriti ćelije sigurno, koje mogu biti znak da je aku dopunjen
kako da znam kad da ga skinem sa punjenja, po osnovu čega, kojeg pokazatelja ?
u pitanju je ovaj punjač na slici dole
http://www.dodaj.rs/f/2x/NC/lbpWevT/punjac.jpg

Djuro је рекао...

Tvoj odgovor potraži ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/12/akumulator-se-puni-12-sati-moze-da-bude.html
Ako ne nađeš ono što te zanima, nađi na svemogućem Guglu.

Unknown је рекао...

možda ranije niste zapazili moj odgovor, ali ja sam isčitao bar 90 % svih vaših tekstova
na toj temi na koju sam inače prvi put i nabasao kada sam i ušao na blog, NEMA odgovora na moje pitanje zašto ovaj punjač neće da dostigne potrebnih bar 14,4 V a što znači da ne radim "pravilno" punjenje pa onda ostaje moje pitanje logično, kako ću znati pri ovom "nepravilnom" punjenju sa 13,8 V kada je uopšte dopunjen aku, i po čemu, jer očigledno neće doći do vrenja elektrolita pri ovoj voltaži, a početak ključanja se može uzeti kao neki znak da punjenje treba obustaviti

Djuro је рекао...

Ban Kuline ili Kulin Bane, kako god već...Za veliku većinu pitanja u životu ne postoje odgovori u knjigama, na internetu, kod rodbine i prijatelja... Do nekih odgovora čovek mora iskustveno da dođe, praksom i radom. Nije to slučaj samo sa tvojim akumulatorom.
Tako je sa puno stvari koje stoje na životnom putu jednog čoveka, običnog smrtnika.

Unknown је рекао...

došlo je do bitne promjene
naime, nisam imao vremena da juče "dežuram" kraj punjača i akumulatora, te sam ostavio tako sve do 5 popodne (punjenje počelo u 9 ujutro) i šta zatičem ??
čuje se lagano ključanje iz ćelija.....spojim multimetar i vidim situaciju kao na slici dole
http://www.dodaj.rs/f/3H/Td/1FZQoOxc/punjenje.jpg

šta se to desilo u međuvremenu i kada, nemam pojma...da je neki "pametni" CTEK ne bi me ćudilo da je prešo u posljednju fazu punjenjea - ekvalizacije, međutim ovo je običan kinez, koji nije toliko pametan i šta je radio nemam pojma, ali je poso odradio odlično
jer jutros izmjerim napon akumulatora (dakle 14 sati u mirovanju poslije punjenjea)i on je prefektnih 12,78 V

drugi put ću morat biti kraj njega i pratit šta se dešava

Unknown је рекао...

ustvari ni sam CTEK i nema fazu ekvalizacije, kako se vidi ovdje po njegovoj šemi rada
http://www.bosnaonline.org/forum.php/download/file.php?id=816&mode=view

tu fazu ima i obavlja Forex punjač, bar po njegovoj šemi rada
http://www.bosnaonline.org/forum.php/download/file.php?id=805&mode=view

samo što je ovaj "prejak" sa 12A za većinu akumulatora za automobile

Unknown је рекао...

хехехе, а ко тебе слага да CTEK нема фазу еквализације :)

Djuro је рекао...

Ne bih da ulazim u diskusiju o tim "pametnim" punjačima, nisam uopšte njihov ljubitelj, ali se vidi da taj CTEK nema (bar taj model) mogućnost da napon ode preko 15V. Prava ekvalizacija ne sme da ima vremensko ograničenje već se ona vrši toliko dugo dok nema više promene u gustini elektrolita u trajanju od 1-2 sata (za ovu operaciju mora se posedovati bometar). Dalje, punjač mora da ima mogućnost podešavanja napona na vrednost od 15,5-16V i mogućnost podeševanja struje od 1-2A(u zavisnosti od kapaciteta akumulatora). U principu, napon mora da bude veliki a struja mala. Ja to nisam sreo kao mogućnost kod "pametnih" punjača. Zato po potrebi napravim takav punjač onom ko mi zatraži. Tako se jedino i ispravno može izvršiti ujednačavanje svih ćelija u akumulatoru (koliko je to moguće obzirom na stanje akumulatora).

Unknown је рекао...

Да, тај модел са слике CTEK 3.8 нема режим еквализације. MXS 5.0 па навише сваки може да врши еквализацију. Има на њиховом сајту опис рада за сваки модел. То што Мишо каже да подешаваш струју и напон, то не може. Сам пуњач то подешава, ти можеш само да изабереш који ћеш режим рада да ставиш. А да ли ће густину свих ћелија да изједначи, то ти нмг рећи јер никад нисам пунио паметним пуњачем преко 14,4. Некад кад узмем акумулатор са чеповима, дефинитивно ћу то да испробам. Овако, не бих да ризикујем са овим затвореним.

Unknown је рекао...

@Danko
a ko je tebe slago da ima
gosn. Miša ti je objasnio..CTEK ni u jednoj fazi nema napon preko 15 V koji je OBAVEZAN za fazu ekvalizacije
gore prikazani Forex ima

Unknown је рекао...

Нема мене ко да лаже. Ја имам CTEK пуњач модел MXS 7.0 лично сам га усликао да ти дочарам :Р http://i.imgur.com/sN5X6AN.jpg Е, видиш ову лампицу доле што пише RECOND. Она се упали када изабереш режим којим напон иде преко 15V, тачније до 15,8V, а јачина струје иде на 1,5А. Ево и скицирано сви режими рада код мог пуњача. Ту можеш да се увериш у ово што ти причам... А тај графикон код тебе јесте за CTEK, али за једини модел који нема тај RECOND режим. Погледај лепо на њему пише MXS 3.8. А MXS 5.0 и сви јачи га имају. Надам се да сам ти мало појаснио. Иначе, имам само речи хвале за мој пуњач, стварно одлична справица. Занимљиво је и то што је херметички затворен, па му ни влага не може ништа. Препоручио бих ти да га купиш, али негде у иностранству. Јер код нас ови што су овлашћени дистрибутери деру на цени и стварно се не исплати давати толике паре лоповима. Тако да се више исплати да купиш ексајдов пуњач. И он има опцију да пуни преко 15V, а јефтинији је доста од CTEK-а. На крају крајева, и тај форекс ако има тај режим рада, можеш и њега. Мсм да има у акумулатор шопу и тај и ексајд.

Djuro је рекао...

Danko, nemoj da mešaš taj "recond" mod punjenja akumulatora i ujednačavanje. To je mod za eventualni oporavak nekog oštećenog, sulfatizovanog akumulatora a ujednačavanje je način dovođenja svih ćelija u, koliko toliko, isto stanje tj. da sve ćelije imaju istu gustinu. Ponovo napominjem, ta operacija NE SME da ima vremensko ograničenje. To se radi sve dok i jedna ćelija može da poveća gustinu, a ako se to ne dogodi u roku od 1-2 sata prestaje se sa tom operacijom. To se ne može uraditi tim načinom koji tvoj punjač ima. Taj mod je upravo napravljen da akumulator "uhvati" punjenje ako ne može zbog nekog razloga. Tako nešto ja imam na mom poluprofesionalnom desulfatizatoru. To radi na principu što "nateraš" akumulator (ako nije u prekidu neka ćelija) da prihvati punjenje, uključi mu se tajmer koji " na silu" puni nekih 2 sata BEZ IKAKVIH OGRANIČENJA (struju obično "uštrojim" na 1-2 ampera). Tada napon ide i preko 20V ako je akumulator veoma sulfatizovan i ima ogroman unutrašnji otpor. Mada, sve je ovo samo na rečima, ovo što pišem mora da se praktično vidi i primeni.
Sve u svemu, svako ko hoće da ima punjač koji može da obavlja sve operacije koje na ovom blogu opisujem, mora da ima punjač koji ima i naponsku i strujnu regulaciju, da bi korisnik mogao da podesi po ličnom nahođenju oba parametra.

Unknown је рекао...

Да, разумем ја да вероватно и не може да изједначи у потпуности јер како ће пуњач да провали густину за сваку ћелију... Али ми се чини да Кулин бан жели пуњач који пуни преко 15V. Па сам зато хтео да му помогнем око CTEK пуњача. Видим сад да сам заборавио да поставим слику дијаграма за мој пуњач. Поставићу је сада http://i.imgur.com/TARPfVG.png

Unknown је рекао...

Postovanje prijatelju,blog ti je extra,zaista ima mnogo korisnih informacija,Imam jedno pitanje,kakvi su akumulatori kBK,prvi put cujem za tu marku,prodavac mi je rekao da je to Slovenska marka,molio bih za Vase misljenje,hvala unapre!!!

Unknown је рекао...

@Danko
onda nisi trebao pri prvom javljanju da napišeš ovo, citiram
"хехехе, а ко тебе слага да CTEK нема фазу еквализације :)"

nego da kažeš da taj CTEK 3,8 A nema fazu ekvalizacije, a da jači imaju...jači meni ne odgovaraju, jer mi aku 45 A

ovaj konkretni 3,8 A se može nabaviti na amazonu za 55 eura,
http://www.amazon.de/CTEK-MXS-3-8-Ctek-Ladeger%C3%A4t/dp/B00E5VS58Y/ref=sr_1_fkmr3_1?ie=UTF8&qid=1421923031&sr=8-1-fkmr3&keywords=CTEK+MXS+3.8+Multi+Functional+7-stage+battery+charger+3.8+A

mislio sam uzeti ali sam odustao, jer mi se ne isplati...već asam uzeo kineza koji je eto sasvim dobar za 35 BAM

Eon је рекао...

Mislim da je opet potrebno povući razliku između profesionalnih i amaterskih uređaja. Time povlačimo crtu između operacija koje radimo samo i u servisu.

Punjenje akumulatora se možda radi 4x godišenje (najveća većina nijedanput godišnje), dok se ekvalizacija ili desulfatizacija radi daaaaleko ređe.

Treba birati uređaje prema potrebi i u skladu sa cenom, definitivno.

Ja sam siguran da većini vlasnika vozila je daaleko jeftinije da kupe amaterskiji uređaj za punjenje kao Exide, CTEK i sl, a da aku nose kod servisera za desulfatizaciju i ekvalizaciju.

Unknown је рекао...

i složio bi se sa gosn. Mišom da su najbolji oni pravljeni punjači koji imaju regulaciju napona i jačine struje, kao što je njegov kolega po zanimanju napravio, može se pogledati takođe na njegovom blogu
http://desulfatori.blogspot.com/2014/01/punjac-sa-regulacijom.html

čak sam i ja htio da se posavjetujem da napravim slično, ali ipak za moje amaterske potrebe povremenog dopunjavanja akumulatora od 45A nije isplativo
mada i ovaj moj kinez ima regulaciju jačin struje (zbog toga sam ga maksuz i kupio) samo bi mu bilo potrebno dograditi još i naponsku regulaciju....možda to i uradim ...nekad...iako je bar po ovom posljednjem obavljenom punjenju to on SAM i odradio
pa bi želio da mi gosn Miša to i potvrdi...da li je ovaj kinez radio tu famoznu fazu ekvalizacije, po stanju kako sam gore i naveo slikom...a evo još jednom
http://www.dodaj.rs/f/3H/Td/1FZQoOxc/punjenje.jpg

Djuro је рекао...

Ja bih mogao da se kladim u litar krvi da 99,99% servisera(ko je serviser?) nikad, ni pod kojim uslovima nije čulo za pojam ujednačavanja i eventualno desulfatizacije. A nisu čuli zato što NIKO OD NJIH NE ŽELI DA SE OBRAZUJE I SAZNA NEŠTO NOVO , DA PROŠIRE SVOJA ZNANJA I SVOJ POSAO. U tome je problem. Šokirao sam se kad sam pre nekih 3-4 godine u OVLAŠTENOM servisu za nekoliko proizvođača akumulatora ( u pitanju je poznati auto električar i elektroničar u mom gradu) video punjač akumulatora koji košta nekih 20 evra. Plastična kutija, nekoliko led dioda koje, kobajagi, pokazuju napon... I to je sve. Pa da li je to majstor sa opremom za popravku automobila?! Ne mora i nije potrebno da ima uređaje koje ja koristim i koji su veoma skupi, ali morao bi da ima neki pristojan punjač sa odgovarajućom regulacijom. Međutim, tako je u 99% slučajeva. Ma, neću da razmišljam o takvim "majstorima". Pun mi je... takvih ljudi koji varaju ljude, narod. Zašto kod mene dolaze vozači kojima je otkazao akumulator u garanciji a ne idu u ovlaštene servise?! To je čist nonsens. Pa, zato što znaju da ih ja neću slagati u kakvom je stanju akumulator, obaviću sva mogu merenja koja će tačno da pokažu o čemu se radi, i dobiće pravu informaciju. Sa takvim saznanjem odlaze u ovlašteni servis i slušaju koje "bajke" će im ispričati serviser. To je prava istina.
Još jednom, ujednačavanje se vrši bar 2 puta godišnje. Ne može se oštetiti akumulator jer je u pitanju mala struja. Pošto povećan napon dovodi do ubrzanja korozije rešetke, struja se ograniči. Međutim, to je "dobra" korozija, koja je kontrolisana a ima benefit u tome što skida sulfate i ujednačava gustinu svih ćelija. Da nema korozije, olovni akumulatori ne bi mogli da funkcionišu. Takva je priroda njihovg rada i to se ne može izbeći. Napon bi trebalo da bude oko 15,5V a struja 1-1,5A. Napon nije kritičan ali struje jeste jer sa povećanjem struje dolazi do otkidanja mikronskih delova aktivnog materijala sa ploča a time se drastično uništava akumulator i nemoguće ga je vratiti u normalno radno stanje.
Sve ovo je moguće objasniti podrobnije sa aspekta elektrohemije i to na molekularnom nivou ali je to totalno nepotrebno a zauzelo bi mnogo mesta i vremena.
Samo redovno, pravovremeno i ispravno održavanje akumulatora osigurava rad bez ikakvih problema i glavobolja.
Ovo je jedina istina. Kad akumulator otkaže zbog ovog ili onog...
Nikakvi uređaji na svetu (skoro) ne mogu da pomognu. Nikakve desulfatizacije, ekvalizacije, hemije... neće pomoći.
Ovo odgovorno tvrdim posle xxxx komada akumulatora koji su mi prošli kroz ruke.

Unknown је рекао...

molio bih odgovor
...da li je ovaj kinez radio tu famoznu fazu ekvalizacije, po stanju kako sam gore i naveo slikom...a evo još jednom
http://www.dodaj.rs/f/3H/Td/1FZQoOxc/punjenje.jpg

Djuro је рекао...

Još nešto...
Voleo bih da pitam, nekog mehančara koji ima 10-15 godina servis, da li je čuo za uređaj, veličine kutije cigareta, koji radi na principu elektrohemijske provodnosti, koji TAČNO I NEPOGREŠIVO daje podatke o motornom ulju? U kom je stanju, da li je potebno promeniti? Da se ne nagađa ono da li se menja na 5000 ili 10000 Km? To su toliko izlizane priče. Pa ja sam jednom mestu na mom blogu objasnio da se ulje ne menja na osnovu kilometraže VEĆ NA OSNOVU VRSTE I NAČINA VOŽNJE. Naravno, ovo moj drug Steva bi još bolje objasnio.
Da se vratim tom uređaju... To "čudo" tehike je veoma jeftino, a menja pozntao "trljanje" ulja na prstima koje "nepogrešivo" kaže da li je vreme za promenu.
To su ti majstori.
To su oni koji nisu kupili ni jedan uređaj poslednjih 10 godina.
O tome pričam.
Tu leži zec.
Pitam se pitam, šta bi se desilo (mada neće toga još neko vreme da bude), da im u servis dođe litijumski akumulator, da stoji u motoru kako startni?
Majko moja, da bih sve na svetu da se nađem tu negde, oko "majstora".

Unknown је рекао...

Кулине бане, то сам рекао јер нисам видео одмах да је прича о 3.8. Мислио сам да говориш генерално о CTEK-у. Иначе, немој мислити да ови јачи нмг за твој акумулатор. Ево, нпр. овај мој може да пуни акумулаторе од 14 до 150Ah Ја сам из прва мислио да узмем MXS 5.0, али га није било, па сам дотурио још хиљаду или две, не сећам се тачно и узео овај. За већину људи је довољан 3.8, нмг да верујем да је толико скуп на амазону. А за оно што ти тражиш, лично бих ти препоручио 5.0 ако имаш негде да га нађеш јефтиније. У принципу, ни кинески није лоше решење, боље ишта него ништа. Али, ја бих увек најпре препоручио "паметни" пуњач. Јесте скупљи, али са њим нема бриге.

Djuro је рекао...

Igore, za tu KBK marku nisam nikad čuo, ali pošto je Gugl čudo, našao sam da je to proizvod firme "Topla". Znači, jeste slovenački proizvođač ali je to samo "brend nejm" kao se to stručno i poslovno kaže. Sve u svemu, to je manje-više, tip akumulatora kao što je "Taxxson" koji je takođe proizvod "Topla". Ako nemaš neko vozilo koje ima mnogo potrošača i ako će akumulator da ti služi samo za paljenje motora, onda možeš da umeš taj akumulator. Toliko mogu da ti kažem. Zapamti, koliko para toliko muzike. Mada, to kod akumulatora NE MORA da znači.
Provereno.

Анониман је рекао...

Covek objavio post o statistici, a vi bi svaku sansu da iskoristite i pitate neko pitanje na koje ocekujete odgovor u 2 recenice, i ako je pisano o tome.

Ovo je bilo kao prvo, a kao drugo da cestitam Misi na svemu ovome dosad uradjeno, i da jedva cekam knjigu ako je napise nekad :).

Duze vreme nisam citao postove, ali sam u ovih 2 dana uso i procitao od pocetka ,,skoro sve,, i ako sam ih ranije citao, opet mi je zanimljivo da ih procitam vise puta.

Dosta sam naucio, a najvise od toga da smem da se suprotstavim prodavcima akumulatorima koji skroz pogresno razmisljaju i ne zele da promene misljenje.

Samo napred i srecno. :)

Unknown је рекао...

vrijedi pročitati
ADAC test akumulatora
http://www.carlander.ba/testovi/test-akumulatora/

Djuro је рекао...

Lepo od tebe, ali ja o tome pisao toliko davno da sam jedva našao na blogu. To je bilo još pre godinu i po dana, a može se naći baš ovde :
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/10/adac-test-akumulatora.html