Странице

уторак, 16. август 2016.

Dolazi zima...Nekoliko testova raznih proizvođača akumulatora...Ali PRAVIH testova.

Neću mnogo da govorim, testovi će reći svoje. To su relativno sveža testiranja od prošle i one tamo godine.
Verujem da će se mnogi iznenaditi proizvođačima koji slove za VELIKE (ili im je još samo ime veliko ostalo), a biće i onih za koje niko nije čuo a mnogo su bolji od onih "izvikanih".
Da napomenem da su testovi realno i tačno urađeni.
Iz jednog prostog razloga.
Radili su ih Rusi.
A tamo nema "hoću-neću" da upalim motor na minus 30.
Test iz oktobra 2014:

http://www.zr.ru/content/articles/734331-test-10-akkumulyatornyx-batarej/

Još svežiji test iz istog meseca samo od prošle godine:

 http://www.zr.ru/content/articles/819689-test-akkumulyatorov-chi-ampery-silnee/

P.S. Molim da mi se ne postavljaju pitanja na blogu tipa " a koji bih ja akumulator preporučio ili kupio"?
Zbog toga i dajem veoma dobar, precizan i tačan test raznih prizvođača.
P.S. Mnogo puta sam napisao na ovom blogu:
najjeftiniji akumulator onog prizvođača za kojeg niko nije čuo može da traje duplo duže od onog kojeg proizvodi neko VELIKO ime i koji košta duplo više.
Stvar je samo u pravovremenom i kvalitetnom održavanju akumulatora. I trajaće više od većine prosečnih.
Stvar je više nego jasna.





10 коментара:

Nikola је рекао...

Dragi Mico mogu li negde da vam postavim pitanje koji amaterski punjac za akumulator kupiti? Veliki pozdrav Nikola

Djuro је рекао...

Tu temu oko punjača sam davnih dana obradio.
Evo ovde mog teksta od pre dve godine:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.rs/2014/02/preporuka-za-punjace.html

Unknown је рекао...

Postivani. Slucajno sam primetio da mi se + klema na akumolatoru jako greje. Pri tom je sve ok, normalno auto pali, svi uredjaji rade, ne prijavljuje nikiakvu gresku... U pitanju je opel astra h 1.7 cdti 2007. Sta je uzrok i da li je bezbedno voziti?

Djuro је рекао...

Nisam vidovit ali ću pokušati da pomognem, ovako na daljinu... Dakle, moguća su (najmanje) dva uzroka, oni su i najčešći. Prvi je prljava klema, konkretno kontakt između kleme i stubića akumulatora. Moguće je da je došlo do oksidacije kleme (to je načešće ako je ona od mesinga), pa je zbog toga loš kontak, još tečnije u pitanju je prelazni kontakt. U ovom slučaju šmirglom srednje finoće očistiti klemu iznutra a stubić takođe dok se ne pojavi ona poznata srebrnasta boja olova. Nakon toga dobro stegnuti.
Drugi uzork je labava klema,loše stegnut šraf koji steže klemu. Iako je ovaj uzrok, ništa ne fali da se takođe očisti klema i stubić pa onda dobro stegne zavrtanj.
Ovo je naročito izraženo kod dizel kola pa još u toku zime. Dizelaši povlače veće struje za vreme paljenja od benzinaca nekih 20-30% a za istu kubikažu. Ovo je uslovljeno načinom paljenja dizel goriva i većom kubikažom dizel motora.
Ovaj kvar uopšte nije naivan! Viđao sam ,u ekstremnim slučajevima, doduše kod velikih šlepera, da se stubić na akumulatoru BUKVALNO istopi!!! Nakon toga je moguća popravka ali je za to potreban poseban kalup za izivanje novog stubića i majstor koji radi takvu operaciju. Najgore je to što se zbog jednog takvog malog problema upropasti dobar i ispravan akumulator.

Unknown је рекао...

druze Miso, evo mene opet..par puta smo se dopisivali..naime danas mi tj jutrso crkao akumulator..pod tim mislim da je bilo oko -3 par puta je zaverglao i nista , sve se resetovalo u kolima i ni da mrdne..Akumulator je energizer 52ah star 3.5 godine ali je problem sto je auto malo vozen i akumulator nije odrzavan priznajem.

E sad pitanje sta je po vama najbolje kupiti za vozilo koje se vozi 3km dnevno, vikendom uopste..u pitanju je punto 1.2 16v ..ja sam zvao ljude koji su mi prodali oni kazu u garanciji je mi cemo da ga dopunimo pa ti posle teraj dalje..mislim da to ne pije vodu i da je bolje kupiti neki nov pa posle 3 godine opet itd..
pozdrav

Djuro је рекао...

Ako je u garanciji i ako hoce da ga dopune (sto je dosta retko), onda bih tako uradio. Zasto kupovati drugi ako ne mora? Jedino ako ne postoji visak novca...

Анониман је рекао...

Postovani dugo pratim Vas blog i sve pohvale. Znam da je blog zamro ali bilo bi lepo da nastavite da pisete. Moj problem je akumulator star 6-7 godina koji kako bi reko umro. Auto se vozi uglavnom na kracim relacijam i zbog toga sam ga svake godine dopunjavao 2 puta jer napon padne ispo 12.4v. Juce je potpuno crkao tj. imao je napon od 9.7v ali napominjem da auto nije vozen dve nedelje. Prikljucio sam ga na neki fensi punjac od 20 evra. I on je napocetku davao napon 10.5v. E sad taj punjac ima neku elektroniku i verovatno je ona spustila napon iz nekog razloga.. Da li mu ima spasa i sta treba ciniti. Nemam od koga da nabavim neki bolji punjac sa regulacijom napona. Inace punio se 8 sati i kao se napunio 3 crtice od maksmilno 4.

Djuro је рекао...

Batali se tog akumulatora. Jedna celija je u kratkom spoju (zato je napon 10.5V). Ne popstoji punjac koji mmoze tu da pomogne. Samo nov i nista vise.

Unknown је рекао...

Stamislite da li vredi kupiti punjac ctek(tzv. Pametni) sa opcijom desulfatizacija. Tj. pomaže li ta opcija desulfatizacije.

Djuro је рекао...

Ne, Problem desulfatizacije je mnogo kompleksniji problem nego sto to moze da resi taj punjac. To je citava nauka i ne postoji carobni stapic za desulfatizaciju.