Странице

субота, 6. јул 2013.

INRUSH struja i napon

Trenutak paljenja motora je najveći stres za akumulator, ali zato je i napravljen. Samo paljenje, ukupan proces, traje nekih 1-2 sekunde. Ovo se odnosi na potpuno ispravno vozilo, bez obzira na tip goriva, kubikažu... Prisustvovao sam testiranju instrumenta za ispitivanje akumulatora(vrhunski američki) koji, izmedju ostalog, meri i ukupno vreme paljenja motora. Vozilo je bili kamion MACK od nekih 20000 kubika. U njemu se nalazi 4 akumulatora od 220 Ah. Ukupno vreme paljenja tako ogromnog motora je trajalo 1,35 sekundi.
Svega.
Dakle, INRUSH merenje napona i struje zahteva VEOMA dobar, vrhunski instrument, čak i osciloskop.
Zašto?
Zato što taj trenutak traje SAMO NEKOLIKO MILISEKUNDI.
Primer:
Ford freestyle, motor 3.0, benzin. Što bi se reklo, ogromna mašina. Za naše prilike. Za američke-sasvim prosečno vozilo.
Merenja su obavljena osciloskopom. INRUSH struja je 502 ampera, a INRUSH napon je 9,23 volta. Sad će neko da kaže: to je malo, napon ne traba da padne, u trenutku paljenja ispod 10V, mada se toleriše i 9,6V.
Tačno!!!
Ali to NIJE napon INRUSH, već napon posle nekoliko milisekundi nakon pokretanja anlasera. I to je dobar pokazatelj stanja akumulatora.
Ali INRUSH je još bolji.
Smatra se da INRUSH napon zadovoljava (da je sa akumulatorom sve u redu) da nije ispod 8,5V. I da struja na akumulatoru nakon 2 minuta padne ispod 3 ampera. Ako ostane iznad, onda je to dobar pokazatelj sulfatizovanog (ili ispražnjenog) akumulatora.
Napominjem da za merenje ove karakteristike akumulatora treba imati strašno brz instrument ili osciloskop. Ja koristim SANWA instrument koji meri signale od 800 mikrosekundi. Sasvim dovoljno za ovu namenu.
Kaže se da , npr. benzinaca, struja anlasera (opet ako je sve u redu) ne bi trebalo da bude više od 200 ampera. Ali, zato INRUSH struja može da bude duplo veća, da ode i do 500 ampera!!!
Sve ovo pokazuje slika ispod, na njoj se sve lepo vidi, i napon i struja.
Ovo je dobar akumulator.
A ovo je loš:
Vidi se da je manja struja i napon. Kao i to da je struja punjenja ostala na visokih 6 ampera. Još jedan dokaz koliko loš akumulator opterećuje alternator a tim i ceo sistem motora.
Ko bi rekao, aaaaa?
A evo slike koja odlično pokazuje koliko su u pitanju mali vremenski intervali, milisekunde. Ovo je uveličana slika lošeg akumulatora:
Razmak izmedju vremenskih intervala (podeoka) na slici je 1,64 sekunde. Može da se slobodno proceni da od trenutka paljenja do početka punjenja alternatora je proteko vreme od približno 0,8 sekundi. Čak ni jedan sekund. Dokaz da sa paljenjenjem Forda je sve u redu.
Ko bi rekao kakve sve probleme može da napravi plastična  kutija sa olovom i sumpornom kiselinom?



Нема коментара: