Странице

недеља, 28. јул 2013.

Klasična greška

Da kažem, uobičajena greška današnje (i predjašnje) omladine. Mada, ni stariji ne zaostaju za njima.
Elem (opet Boro Prikaza!!!), o čemu se radi...
Danas sam bio porodično na jednom jezeru u blizini da se malo odmorimo i provedemo dan na vazduhu i da pobegnemo iz kuće po ovoj nesnosnoj vrućini. Mnogo sveta, narod došao sa svih strana. Lepo!!! Automobila na stotine. Ko bi rekao da je kriza? Ma, kakva kriza!!!
Sa svih strana lupa, udara, trešti muzika!!! Tehno, disko, narodna, metal... Svi žanrovi. Svuda ovorena vrata i gepeci, zvučnici na sve strane, kao na vašaru...
Dobro, nije to baš toliko glasno bilo, ali je bila neverovatna kakofonija.
A ja gledam i razmišljam...
I kažem supruzi... (i ona nauči pored mene auto elektiku, šta će kad mora :)))
Kažem joj da će 50 % svih vozila koja su puštala muziku nekoliko sati (4-5), imati VELIKIH problema na zimu da upali motor. Kad kažem zimu mislim na bar minus 5 stepeni. I niže.
Zašto?
Evo rešenja !!! (što bi rekao VELIKI Zoran Radmilović)
NIKO od vlasnika svih tih automobila ('ajde neka bude 90%, da ne budem baš toliko loš u proceni) neće posle višečasovne torture akumulatora da ga stavi na punjač da ga dopuni.
A ZAŠTO BI ?
ČEMU TO?
PA MENI ODLIČNO PALE KOLA?
Koliko sam puta čuo takav nemušti odgovor.
Jeste.
Tačno.
Auto će i dalje da pali SAVRŠENO.
Na plus 30.
Neće pokazati nikakve nedostatke ili znake slabljenja.
Makar bio ispražnjen 50 % pa i više od toga.
A gde je ostatak kapaciteta?
Otišao u muziku.
Tačno.
Samo...
Otišao je u jednu MNOGO opasniju stvar koje se zove OLOVO SULFAT.
On je tu, čeka pritajeno, kao najlukaviji ubica.
Čeka onih minus 5.
Zima će brzo da dodje. Mnogo brže nego što se može zamisliti.
Već vidim veliku većinu njih kako zakazuju ujutro u 6-7 sati pregled akumulatora kod mene.
"Majstore, kako neće da upali, pa kupio sam akumulator prošle godine"????!!!
Da se razumemo...
Akumultor u automobili, kao i SVE baterije na svetu su predvidjene za trošenje. To im je osnovna uloga.
Skladištenje električne energije.
Ali, ako se potroši akumulator MORA da se napuni, vrati u prvobitno stanje, ŠTO PRE.
Jer ako se to ne uradi na vreme... Nastaju neverovatni problemi.
Samo zamislite trku ujutro u 6 sati kako krećete na posao i zvonite na vrata komšije tražeći mu kablove za startovanje i moleći ga da upali njegova kola da bi vi mogli svoja.
Gadno.
Opasno.
Zeznuto.
Znam iz iskustva.
Mislim...
Znam iz iskustva kad sam pomagao ljudima da startuju svoja kola.
Ja tih problema nemam :)
A stvaranje olovo sulfata pospešuju visoke temperature. Objasnio sam ranije (ko je čitao zna o čemu se radi) da akumulatori OTKAZUJU LETI zbog bržeg stvarnja olovo sulfata.
Zima samo oslabi akumulator. I ništa više.
Nemojte da vas lažu da akumulator strada zimi.
NE!!!
Akumulator strada leti zbog brže hemijske reakcije unutar ćelija.
Da se vratim...
Ne okrivljujem sve te koji su izmaltretirali svoje akumulatore. I tako će ih najverovatnije ostaviti. Pa šta bi radile fabrike?
Šta bih radio ja?
Pravilo je da se ne uključuju elektro potrošači u automobilu dok auto ne radi.
JEDINO u slučaju krajnje nužde. Zato i služi akumulator da pomogne kad zatreba.
A ako se već bar imalo isprazni trebalo bi ga dopuniti. Što pre. Jer kristali olovo sulfata veoma brzo (po nekim istraživanjima) posle 2-3 dana prelaze iz amorfnog u kristalno stanje.
Prostije, ako za to vreme se na dopuni akumulator, male su šanse da se vrati početni kapacitet.
Kad se to ne uspe u kućnoj ili garažnoj radinosti, onda ja stupam na scenu.
Ili najbliža prodavnica akumulatora.
Eto...






1 коментар:

Unknown је рекао...

Zahvaljujuci vama sam uspeo ipak da spasem koliko toliko moj akumulator Black Horse 66AH 540A mada sta sam sve citao kakvih ste vi naletali moj je zlatan :), kada sam poceo sa citanjem bloga predhodno sam napravio punjac za akumulatore i zanimao me je napon punjenja i Svemocni Google me je doveo do vaseg bloga posto sam predhodno imao jedan trafo koji je davao 13.4 V i 2A I resio sam da ga pojacam i kada sam ga spojio onda sam dobio 12.34v sto nisam obracaoo paznju dok mi drugar nije skrenuo paznju da minimum bi trebalo da bude 13.8 i onda sam dosao do vaseg bloga posto me je interesovao napon punjenja i tako sam dosao do rezultata od 14.4 do14.7v koji blago varira ali ne prelazi te vrednosti i snage od 3.78A Mereno obicnim kineskim Unimerom ali ipak zavrsava posao nije onaj Sanwo Japanac :D doduse Auto mi jeste Mazda 323f 1600ccm Benzinac, POsto sam stavio kuler od racunara a opstepoznato je da vuce 0.15A kada ga iskljucim onda napon dodje do 15.6v sto moze da posluzi kako ti kazes za kontrolisano prepunjavanje, i akumulator mi je par puta imao zimus problem izgubio kapacitet zbog nedovoljne napunjenosti (opet skapirao od tvog bloga) i ja sam ga punio sa ovim mojim na 13.6v i ostavio ga oko 24h i duze i auto je palio kao mina dok nisam se dozvao pameti o povrsinskoj napunjenosti i bas u momentu kada sam sklopio punjac brat je trebalo da ide mojim kolima na posao a udario minus napolju ja odem do auta izmerim napon ono 11.89 rekoh u zadnjem momentu sam se setio i ja ga pustim nekih 6h da se dopuni i ujutru je brat bez problema upalio auto i posle sam ga ponovo ubacio u moju sobicu da se ugreje i dopuni i do ujutru su sve celije pocele blago da kljucaju bez zagrevanja akumulatora (inace elektrolit je Bistar kao suza) i tako sam ostavio nekih nepunih dva sata da kljucaju i ostavio ga 24h da odstoji i kad sam izmerio napon posle 24h bio je 12.69 sto sam smatrao sasvim dobrim jer kad sam ponovo spojio punjac pocele su ponovo da kljucaju i onda sam ga ubacio u auto e to je vec bio dozivljaj te snage verglanja mislio sam da ce da poiskacu klipovi hhe ali salu na stranu mislim da sam odradio veoma dobru stvar za moj akumulator naravno uz pomoc tvoga bloga :) azeleo bih da budem sa vama u kontaktu radi konsultacija oko opreme posto ne zelim ovde da pisem...