Странице

петак, 8. август 2014.

Kako muka natera čoveka da nauči svašta nešto ili drugi deo teksta "Evo, zbog ovog sam počeo da pišem ovaj blog. I nastaviću..."

Ova ŽENSKA osoba je naučila o akumulatoru i alternatoru više nego neki muškarci za ceo svoj život. Ovo je drugi deo pisma koje mi je uputila, a koje ja ponovo prenosim u obliku kompletnog posta jer će tako više ljudi da pročita. Ona je stvari oko alternatora i naročito akumulatora naučila na mnogo teži način.
Ali je ZAUVEK NAUČILA.
To je ono o čemu sam pisao poslednjih dana. Ona je HTELA DA NAUČI (pozvati se na moj prethodni post o savetu "majstora").
Nek ovo njeno pismo bude svima na nauk.
Naravno, ko to želi.
Jer će uvek biti ljudi sa razmišljanjem "ma neće meni baš sad da otkaže nešto na kolima".
Hoće, sigurno.
Takvi su skoro svaki dan kod mene.
................................................
Poštovani Mišo,
Zahvaljujem Vam se na odgovoru, na znanju koje s nama delite i na pametnim i stručnim savetima koje nam dajete. Dok sam čitala vaše postove i odgovore čitaocima, puno sam toga naučila, ili bar razumela osnovno: šta treba činiti za dugovečniji akumulator i kada se obratiti majstoru. Nisam na Vaš blog stigla kao profesionalac, ali sam i ja, ovakva neznalica, našla na Vašim stranicama mnogo toga korisnog, i zato sam Vam zahvalna.

Moja priča s akumulatorom je počela prošle nedelje, kada sam vozila (kratke relacije, naravno) po onim pljuskovima po gradu Beogradu. Rade svetla, rade brisači, ventilator odmagljuje stakla, grejač za zadnje stakla uključen... Vozim ladu 112, 1600 kubika, benzinac. Pri gradskim vožnjama ona često uključuje vazdušno hladjenje motora ventilatorom, tako da mora da je i to bilo povremeno u pogonu. Još sam u vožnji primetila da se svetlo na komandnoj tabli lagano prigušuje, zadnji brisač više neće da mrdne (jer sam ga povremeno uključivala da vidim nešto u retrovizoru). Prođe mi kroz glavu kako moram da dopunim akumulator, nešto ne valja! I u tome, na nekom semaforu, motor se ugasi. Više ni da vergla, samo škljoca. A kiša pljušti, ljudi trube, gužva, nervoza kišnog radnog dana u sred saobraćajnog špica.
Moj komšija za 15 minuta kolima dodje do mesta gde sam sklonila svoj autom (par km od naše zgrade), pita me šta ćemo, a ja, onako iznervirana, jer ladu tu ne mogu da ostavim preko noći dok se akumulator puni, odneće je pauk, rešim da me vozi do najbliže prodavnice akumulatora i tu kupim neki najjeftiniji, "Monbat", kažu bugarski :). Znala sam već tada da nešto tu nije u redu s elektrikom, ali mi nećak iz Kanade došao posle 5 godina da vidi rodbinu, trebaju mi kola da ga pokupim, odvezem, da mu budem na usluzi. Jedina od rodbine imam kola. I zato mi taj kvar izleti iz glave. A posle 3 dana slična stvar, jedino se ovaj "ganc" novi nije skroz ispraznio, već je odbio da pokrene motor parkiranog auta. Svetla i brava su radili normalno. Tako ja ostavim preko noći svoj prvobitni "somborac" na punjenje na starom, od pokojnog oca nasledjenom "Einhell" punjaču od 3 ampera (na kojem se ništa ne vidi osim amperaže i prekidača na 12V ili 6V), i sutradan taksijem odem do parkirane lade da ga namestim. Kola upale!
Onaj bugarski sam odmah stavila na punjenje, poučena od Vas da ne valja prazan akumulator tako praznog držati duže vreme. (Znam da ništa ne znam: koliko je bio isprađnjen, koliko sati ga je valjalo puniti, nemam voltmetar ni ampermetar, ništa nemam, sve je bilo odoka, ali se moralo tako, da se spase od stajanja. Savetujte, molim, šta bi dalje valjalo :)). I zakažem pregled u ovlašćenom lada servisu. Tamo su utvrdili da alternator radi na oko 11V napona, pa su promenili diodnu ploču (crkla jedna od tri diode) i regler. Sve skupa oko 60 evra, koliko i nov akumulator.
Na test-merenju posle zamene, gledala svojim očima, alternator je radio pod naponom od 14,08V. Nadam se da je to dovoljno da podmiruje sve potrebe elektrike u autu, a ja ću na par meseci dopunjavati akumulator ako nastavim da kola vozim ovim pali-gasi režimom, što sumnjam da će se promeniti osim da krenem u duža pešačenja po gradu :)

Ovaj Monbat akumulator (12V, 55Ah, 480A, levo +) imate pravo, trebalo bi prodati, jer shvatam da nije lako održavati akumulator. Da tako stoji mesecima, biće gotov brzo. Koštao je 5.850 dinara, ima garanciju 2 godine, počev od 31. jula ove godine. Mislite li da bi ga neko kupio za 5 hiljada? Da makar malo izvučem ove troškove. Što pre, to bolje, jer garancija teče. Zadržala bih svoj Black Horse, jer ovaj novi kao da ima malo širu osnovu, pa ne mogu dobro da ga učvrstim, bolje leži "somborac", kao da su Rusi za njega projektovali podlogu. Ako znate nekog ko bi ga kupio, molim Vas da mi javite, isporuka na kuću :). A možda da ga Vi prethodno proverite? Da ne bude rog u vreći.

Želim Vam svega dobrog, i u životu a i na blogu, i molim Vas da nastavite. Stvarno uživam u Vašim člancima i pisanju: interesantno je, vrlo pismeno i iznad svega poučno.

Srdačno,
Zorica Maksimović
................................
Pametnom dosta.
I previše.

Нема коментара: